تحولات روسیه|

طرح روسیه برای نظارت بر فعالیت شرکت‌های نظامی

10:01 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۰۱۳
طرح روسیه برای نظارت بر فعالیت شرکت‌های نظامی
رئیس کمیته دفاع دومای دولتی روسیه گفته است که هیئتی در حال تدوین لایحه‌ای برای تنظیم فعالیت‌های شرکت‌های نظامی خصوصی است.

خبرگزاری میزان - «اوگنی پریگوژین»، رئیس گروه «واگنر»، تأیید کرد که نیروهایش تلاش خود را برای رسیدن به مسکو متوقف کرده‌اند.

«واگنر» در زمان آغاز شورش گفته بود که مقام‎های ارشد وزارت دفاع روسیه باید پاسخی درباره حمله موشکی ادعایی به مواضع «واگنر» ارائه کنند.

قانونگذاران روسیه در حال تدوین لایحه‌ای برای تنظیم فعالیت شرکت‌های نظامی

«آندری کارتاپولوف»، رئیس کمیته دفاع دومای دولتی روسیه، گفته است که هیئت او در حال تدوین لایحه‌ای برای تنظیم فعالیت‌های شرکت‌های نظامی خصوصی است. 

این مقام مسکو در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه می‌تواند در آینده نزدیک تهیه و تصویب شود، گفت که او و همکارانش در حال کار بر روی این موضوع هستند.

وی می‎گوید که با توجه به آخرین تحولات «هنوز خیلی زود است که در مورد چشم انداز واگنر صحبت کنیم.»

تقویت قوای نظامی لهستان در مرز با بلاروس در پی تحولات داخلی روسیه

«ماتئوش موراویسکی»، نخست وزیر لهستان، گفت که ارتش این کشور خطوط دفاعی را در مرز‌های شرقی خود با بلاروس و بیش از ۲۳۰ کیلومتر از مرز با استان «کالینینگراد» روسیه در شمال شرقی تقویت کرده است.

«موراویسکی»، افزود که لهستان از نزدیک اقدامات گروه «واگنر» را پس از شورش مسلحانه یک روزه اخیر این گروه تحت نظر دارد. 

وی می‎گوید ما از این تهدید‌ها آگاه هستیم و با پیش‌بینی حملات به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. 

حمایت چین از حاکمیت روسیه در موضوع شورش واگنر

چین در پی تحولات داخلی روسیه حمایت خود را از مسکو اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: این موضوع داخلی روسیه است. 

این بیانیه می‎گوید: چین به عنوان همسایه دوست روسیه و شریک استراتژیک جامع هماهنگی برای دوره جدید، از روسیه در حفظ ثبات ملی و دستیابی به توسعه و رفاه حمایت می‌کند.

تماس سفارت آمریکا در مسکو با وزارت خارجه روسیه

خبرگزاری «ریانووستی» گزارش داد که سفارت آمریکا در مسکو با وزارت خارجه روسیه تماس گرفت تا درباره امنیت پس از شورش «یوگنی پریگوژین» گفت‎وگو کند.

بیانیه گوتروش درباره تحولات داخلی روسیه

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار پرهیز از تنش‌های بیشتر در بحبوحه وقایع پیرامون تلاش برای شورش مسلحانه در روسیه از سوی «واگنر» شد.

این بیانیه می‎گوید: دبیر کل با نگرانی تحولات فدراسیون روسیه را دنبال می‌کند. او از آخرین گزارش‌ها درباره اقداماتی برای تنش زدایی آگاه است. 

بر اساس بیانیه سازمان ملل، «گوترش» از همه طرف‌ها می‌خواهد که به رفتار مسئولانه و با هدف جلوگیری از تنش‌های بیشتر ادامه دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *