آمادگی ۷۵ تا ۷۸ درصدی کشور برای مقابله با بحران‌ها/ آمادگی تهران ۶۰ تا ۶۵ درصد است

14:04 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۹۴
آمادگی ۷۵ تا ۷۸ درصدی کشور برای مقابله با بحران‌ها/ آمادگی تهران ۶۰ تا ۶۵ درصد است
رئیس سازمان مدیریت بحران کشوربا بیان اینکه امروز برای مقابله با بحران‌ها آمادگی ۷۵ تا ۷۸ درصدی داریم گفت: در پایتخت برای مقابله با بحران آمادگی ۶۰ تا ۶۵ درصدی ایجاد شده است.

خبرگزاری میزان - علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران تهران امروز (۳ تیر ۱۴۰۲) در مراسم افتتاح پروژه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پنجاه و نهمین شنبه امید و افتخار که در مرکز فرماندهی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: امروز سه پایگاه جدید پشتیبانی مدیریت بحران در مناطق یک، ۱۵ و ۲۲ شهر تهران افتتاح می‌شود و در مجموع پایگاه‌های مدیریت بحران در تهران به عدد ۱۰۷ می‌رسد، ضمن اینکه در نیمه دوم سال هم ۳ پایگاه جدید مدیریت بحران در پایتخت راه‌اندازی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ۵۲ پایگاه مدیریت بحران از سازمان ورزش شهرداری تهران بدون اینکه به ورزش بانوان خللی وارد شود، بازپس‌گیری شده است، ادامه داد: سامانه پایش و پیش‌بینی مخاطرات هواشناسی افتتاح می‌شود که شامل ۲۲ ایستگاه بادسنجی، ۵ ایستگاه برف‌سنجی و میز پایش و پیش‌بینی دما، جهت و سرعت باد و ارتفاع برف است.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با بیان ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در شهر تهران وجود دارد که در فاز نخست، ارزیابی ایمنی ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: پروژه ارزیابی سلامت، ایمنی و محیط زیست مدارس منتخب شهر تهران (HSE) با حضور تیم‌های تخصصی و استفاده از تکنیک‌های طراحی شده با مراجعه به مدارس منتخب نسبت به بررسی مخاطرات و جمع‌آوری داده‌ها بر اساس فهرست انجام می‌پذیرد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵ دستگاه خودرو، ۲۲ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه جرثقیل ۳ تنی به مجموعه ناوگان مدیریت بحران اضافه می‌شود.

در ادامه این مراسم مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: رویکرد تشریفاتی سازمان مدیریت بحران تغییر کرده و هدف ما حرکت به سمت شهر ایمن و آماده است.

وی ضمن بیان اینکه بحث تعیین و تکلیف ساختمان‌های ناایمن انجام و ایمن سازی آن‌ها آغاز شده است، متذکر شد: اولویت اصلی ما پیشگیری است و به همین دلیل بودجه عمرانی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران ۲ برابر شده است.

در ادامه مجید باقری معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران نیز توضیح داد: پروژه‌هایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم نشان می‌دهد که مجموعه مدیریت شهری نسبت به موضوع پیشگیری در وقوع بحران حساسیت ویژه‌ای دارد همچنین افتتاح‌های امروز پیام دیگری را نیز به همراه دارد که قرارگاهی کار کردن در حوزه ایمنی نتایج خوبی به همراه دارد و می‌تواند احساس آرامش و ایمنی بیشتری به مردم تهران بدهد.

بهره‌برداری از ۵۹ پروژه در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در حاشیه افتتاح پروژه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به شرایط شهر تهران در خصوص تراکم جمعیتی و وضعیت توپوگرافی که عبور گسل‌ها و شیب تند را در آن شاهد هستیم این شهر تقریبا همیشه در معرض تهدید قرار دارد و از این رو در زمینه پیشگیری از بحران باید اقدامات لازم را با هدف ایمن‌سازی انجام دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته ۵۹ پروژه در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران به بهره‌برداری رسید و امروز نیز شاهد بهره برداری از پروژه‌های دیگری هستیم، افزود: با توجه به اینکه تهران درصد قابل توجهی از جمعیت را در محدوده کوچکی در خود جای داده همه مدیران در امور پیشگیری آماده هستند.

نامی با بیان اینکه امروز کشور در مقابل بحران‌ها آمادگی ۷۵ تا ۷۸ درصدی دارد، ادامه داد: امروز در بحث اسکان موقت در کشور توانمندی خوبی ایجاد شده و روز به روز نیز تجهیزات مورد نیاز به روزتر و بیشتر تامین می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر آمادگی ۶۰ تا ۶۵ درصدی در تهران برای مقابله با بحران‌ها ایجاد شده است، اظهار کرد: شهرداری تهران در حال حاضر آمادگی خوبی را کسب کرده، اما برخی ساختمان‌ها در تهران ناایمن هستند.

بودجه عمرانی حوزه پیشگیری و مدیریت بحران بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال جاری بودجه عمرانی حوزه پیشگیری و مدیریت بحران بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و این در حالیست که ما در همه بخش‌ها شاهد کاهش بودجه بودیم تا بتوانیم بخش حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم اما با توجه به اهمیت حوزه ایمنی و نگاه ویژه مدیریت شهری به این حوزه بودجه عمرانی آن افزایش چشمگیری یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *