راه‌های ارتباطی مردم با مسئولان قضایی استان بوشهر/ بیش از ۱۹ هزار ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان انجام شد

6:53 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۴۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
راه‌های ارتباطی مردم با مسئولان قضایی استان بوشهر/ بیش از ۱۹ هزار ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان انجام شد
دادگستری استان بوشهر به منظور تسهیل در ارتباط مردم با مسئولان قضایی استان روش‌های ارتباطی را پیش بینی کرده که ملاقات و رسیدگی به مشکلات ۱۹ هزار و ۴۸۰ نفر در نتیجه این اقدام در یک سال گذشته امکانپذیر شده است.

خبرگزاری میزان - ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای را به «ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان» توصیه فرموده و این امر را دارای «برکات بسیار» عنوان کرده‌اند، رئیس قوه قضاییه نیز همواره بر دیدار وثیق مسئولان قضایی با مردم تاکید داشته‌اند تا از این طریق برخی از مشکلات مراجع‌کنندگان به مراجع قضایی رفع شود از همین رو در دستگاه قضایی کشور، اصلی‌ترین ارزش‌ها و اهداف ملاقات‌های مردمی، پاسخگویی به درخواست‌ها و توجه به خواسته‌های مشروع و به حق مردم وارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات آن‌ها بوده است.

در همین راستا ملاقات‌های مردمی مسئولان دستگاه قضایی استان بوشهر برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در دادگستری ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی استان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفت‌وگو با میزان، تعداد و نحوه ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان بوشهر در یک سال را شرح داده است که در ادامه می‌خوانید:

راه‌های ارتباطی مردم با مسئولان قضایی استان بوشهر/ بیش از ۱۹ هزار ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان انجام شد///هفته قوه

مهدی مهرانگیز در تشریح نحوه و میزان برگزاری ملاقات‌های مردمی توسط مسئولان قضایی استان بوشهر در یک سال گذشته اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها، ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان به صورت چهره به چهره برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ملاقات‌های حضوری پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و درچارچوب مقررات و دستورات صادر می‌شود تا در مراحل بعدی نسبت به پیگیری مطالبات آن‌ها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: در همین راستا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسئولان قضایی یک سال گذشته با، ۱۹ هزار و ۴۸۰ نفر از شهروندان دیدار و گفتگو کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

مهرانگیز با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند، افزود: به همین منظور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه مقامات قضایی استان پس از شنیدن مشکلات مردم نسبت به پیگیری عاجل و قانونی اقدام می‌کنند، افزود: بر همین اساس تعداد قابل توجهی از ملاقات مردمی انجام شده توسط مسئولان قضایی استان در یک سال گذشته شمنتهی به نتیجه شده است.

مهرانگیز، با بیان اینکه هدف نهایی در ملاقات‌های مردمی جلب رضایت در نتیجه یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خورشأن با مردم است، اضافه کرد: علاوه بر رسیدگی به تعداد از مشکلات و درخواست‌های مردمی نیز در دست اقدام است.

وی اظهارکرد: در ملاقات‌های مردمی، جلب رضایت و ارائه پاسخ قانع کننده و درخورشأن به ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعان از موضوعات مورد نظر دادگستری کل استان بوشهر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین تاکیدکرد: در ماه‌های آتی سال‌جاری نیز مسئولان قضایی استان با حضور در اماکن و معابر پرتردد، مساجد و حسینیه‌ها به سراغ مردم می‌روند تا با شنیدن دغدغه‌ها و مسائل آنان پیگیر قانونی درخواست‌های مردمی باشند و نظام ملاقات‌های مردمی در استان ساماندهی و هدفمند شود تا دیدار‌های مردمی صرفاً به درون مراجع قضایی ختم نشود.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند، افزود: به همین منظور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه مقامات قضایی استان پس از شنیدن مشکلات مردم نسبت به پیگیری عاجل و قانونی اقدام می‌کنند، افزود: هدف نهایی در ملاقات‌های مردمی جلب رضایت در نتیجه یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خورشأن با مردم است.

مهرانگیز افزود: حفظ کرامت مراجعان و خدمت رسانی بدون منت به مردم، رسالت دستگاه قضایی استان است و با برنامه ریزی مدون انجام شده ادامه رویکرد گفت‌‍وگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم در سراسر استان تداوم خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه برنامه ملاقات مردمی در حوزه‌های قضایی سراسر استان در راستای اجرای سند تحول قضایی و مردمی کردن قوه قضاییه است، اضافه کرد: بخش دیگری از مراجعه کنندگان در این برنامه، در سایر مباحث حقوقی و قضایی دچار مشکل و ابهام بودند که در این خصوص نیز ارشاد و معاضدت لازم صورت پذیرفت.

وی اعلام کرد: ثبت نام ملاقات مردمی مسئولان ارشد قضایی استان بوشهر شنبه‌ها از صبح تا پایان وقت اداری از طریق تلفن مستقیم دفتر رئیس کل دادگستری استان بوشهر به شماره ۰۷۷۳۳۳۳۲۱۰۶ انجام می‌شود و افراد پس از ثبت نام روز یکشنبه هرهفته به صورت حضوری با رئیس کل و معاونان دادگستری، دادستان مرکز استان، رئیس دادگستری شهرستان بوشهر، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و نماینده انتظامی قضات ملاقات انجام خواهند داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر لزوم ارتباط مسئولان قضایی استان با مردم اضافه کرد: توسعه این ارتباطات چهره به چهره و رسیدگی به درخواست‌های مردم همچنان در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

سایر راه‌های ارتباطی مردم با دادگستری استان بوشهر

دفتر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان بوشهر نیز با شماره تماس مستقیم ۰۷۷۳۳۳۳۱۶۰۲ و دورنگار به همین شماره آماده ارائه خدمات و دریافت گزارش ودرخواست‌های مردمی هستند.

ارتباط با دادگستری استان بو شهر از طریق فضای مجازی نیز با ادمین dad_bushehr@ انجام می‌شود.

همچنین متقاضیان می‌توانند مکاتبات خود را به آدرس پستی: بوشهر - خیابان امام خمینی (ره) - چهار راه دادگستری بوشهر ساختمان دادگستری کل استان بوشهر - طبقه سوم - کدپستی: ۷۵۱۵۶۸۳۳۵۶ ارسال کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری ملاقات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *