آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد مالی همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در استان بوشهر

22:06 - 01 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۳۵۰
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد مالی همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در استان بوشهر
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس و ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در استان بوشهر خبر داد.

خبرگزاری میزان - همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در مراسم ویژه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، مدیرکل زندان‌های استان، قضات و مسئولان مختلف قضایی مراسم آزادی ۲ زندانی محکوم به قصاص نفس و ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان مرکزی بوشهر برگزار شد.

مهدی مهر انگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در اولین روز هفته قوه قضاییه در آیین برگزاری آزادی زندانیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و تبریک هفته قوه قضاییه با اشاره به اهمیت گذشت، اظهار کرد: با استناد به آیات و روایات،  صلح و سازش و گذشت از تأکیدات قرآن کریم و ائمه اطهار علیه‌السلام بوده است.

مهرانگیز با بیان اینکه گذشت اولیای دم از قصاص نفس حرکتی بزرگ و مهم است، تصریح کرد: در این راستا امروز اولیا دم از قصاص نفس گذشت کردند و از اولیای دم که با کرامت و شرافت این حرکت انجام داده‌اند، قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی همزمان با هفته قوه قضاییه در استان بوشهر، گفت: با کمک خیران و گذشت شاکیان، پرداخت تسهیلات و مشارکت نیکوکاران امروز همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: به همین مناسبت مرخصی ۱۰ روزه برای ۱۲۰ زندانی واجد شرایط استان بوشهر صادر شد.

مهر انگیز ادامه داد: دستور آزادی ۶۰ زندانی با آزادی پایان حبس از زندان که شامل آن‌ها شد نیز به مناسبت هفته قوه قضاییه صادر شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به آزادی ۷۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی در ۳ ماه نخست امسال، تصریح کرد: بدهی این زندانیان ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با گذشت شاکیان و پرداخت کمک‌های بلاعوض خیران و ستاد دیه و تسهیلات بانک‌های عامل در سه ماه نخست امسال آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر مبلغ بدهی ۳۰ زندانی آزاد شده را ۶.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه نیز با دستور رئیس کل دادگستری استان بوشهر ۱۲۰ نفر از زندانیان واجد شرایط، از مرخصی ویژه هفته قوه قضاییه بهره‌مند شدند.

در ادامه این مراسم رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه اعضای شورای قضایی و تعداد ۷۰ قاضی با حضور در زندان مرکزی بوشهر به مشکلات زندانیان رسیدگی کردند و از نزدیک و به صورت چهره به چهره با آن‌ها دیدار و درخواست‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و در این خصوص دستورات لازم نیز صادر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *