۳۲ نفر از زندانیان استان قزوین به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند

15:26 - 01 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۳۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۲ نفر از زندانیان استان قزوین به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند
در اولین روز از هفته قوه قضاییه، مسئولان قضایی استان به همراه جمعی از قضات در زندان مرکزی قزوین حضور یافته و با مددجویان دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری میزان- در اولین روز از هفته قوه قضاییه، مسئولان قضایی استان به همراه جمعی از قضات در زندان مرکزی قزوین حضور یافته و با مددجویان دیدار و گفتگو کردند.

علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در حاشیه این بازدید گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوده و هست و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی زمینه آزادی مددجویان دارای شرایط را فراهم سازیم.

وی افزود: در سال جاری برنامه حضور قضات در زندان و بررسی مسائل و مشکلات مددجویان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و قطعاً این دیدار‌ها روند آزادی زندانیان را تسریع خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان داشت: افزایش صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهاد‌های ارفاقی به منظور کاهش جمعیت کیفری هدف گذاری شده و قضات استان در راستای تحقق این امر اهتمام ویژه دارند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: رفتار مددجویان در دوران تحمل حبس در روند آزادی آن‌ها موثر است و هرچقدر در مسیر اصلاح قرار گیرند قطعاً دستگاه قضایی نیز برای آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.

گفتنی است در این بازدید ۳۲ نفر از مددجویان زندان مرکزی قزوین با استفاده از نهاد‌های ارفاقی از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *