رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد از استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری

15:20 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۱۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتقاد گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد از استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری
گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در بیانیه ای مشترک استانداردهای دوگانه حقوق بشری را مورد انتقاد قرار دادند.

خبرگزاری میزان – «چن ژو»، نماینده دائم چین در سازمان ملل در ژنو در یک گفت‌وگوی تعاملی سالانه در جریان پنجاه و سومین جلسه عادی شورای حقوق بشر به نمایندگی از گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد، با استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری مخالفت کرد.

به گزارش «گلوبال تایمز»، نماینده چین ضمن خواندن بیانیه مشترک گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در جریان گفت‌وگوی تعاملی نشست شورای حقوق بشر، گفت: ترویج و حمایت واقعی از حقوق بشر باید بر اساس اصول گفت‌وگو، همکاری و مشارکت انجام شود.

این بیانیه می‎گوید: ترویج و حمایت از حقوق بشر باید به اصول بی طرفی، عینی، شفافیت، غیر گزینشی، سیاسی نشدن، عدم تقابل و همچنین احترام به حاکمیت، عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و ... منطبق با تعهدات مندرج در منشور سازمان ملل استوار باشد.

نماینده چین همچنین اعلام کرد که کشورش به مشارکت فعال و سازنده در ترویج حاکمیت جهانی حقوق بشر ادامه خواهد داد و در عین حال از جهانی بودن منشور ملل متحد حمایت، ترویج و دفاع خواهد کرد.

گروه دوستان در دفاع از منشور سازمان ملل که توسط ونزوئلا در جولای ۲۰۲۱ راه اندازی شد، شامل اعضایی مانند ایران، چین، روسیه، الجزایر، بلاروس و بولیوی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *