نزاع طایفه‌ای در بخش کوهین با ورود دادگستری استان قزوین به صلح و سازش ختم شد

14:41 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۱۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نزاع طایفه‌ای در بخش کوهین با ورود دادگستری استان قزوین به صلح و سازش ختم شد
در ادامه پویش سراسری «به عشق امام رئوف می‌بخشم»؛ نزاع طایفه‌ای در بخش کوهین با تلاش حوزه قضایی و شورای حل اختلاف این بخش منجر به سازش شد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی گفت: در پی بروز اختلاف بر سر مالکیت یک قطعه زمین که در مسیر عبور عملیات برق رسانی نیز قرار داشت، چندین فقره نزاع میان دو طایفه در بخش کوهین اتفاق افتاد.

وی افزود: در منازعات حادث شده به دلیل استفاده از سلاح سرد و گرم، برخی از افراد دو طایفه دچار آسیب دیدگی، صدمات و جراحات شدید شده و در این خصوص پرونده‌های متعدد کیفری در حوزه قضایی مربوطه تشکیل و در مراحل مختلف مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: دادگاه عمومی و شورای حل اختلاف بخش کوهین در ادامه پویش سراسری «به عشق امام رئوف می‌بخشم» در راستای ایجاد صلح و سازش در این پرونده ورود کرده و با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته؛ اختلاف این دو طایفه منجر به سازش شد.

شعبانی اعلام کرد: بر اساس توافقات حاصله میان بزرگان و ریش سفیدان این دو طایفه؛ قطعه زمین مورد اختلاف در اختیار مصالح عمومی قرار گرفت و رضایت طرفین جلب شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و بدون شک آثار مثبت مصالحه نسبت به صدور احکام قضایی بسیار بیشتر است و بحمدالله دستگاه قضایی و بخصوص شورای حل اختلاف استان در این حوزه عملکرد قابل قبولی دارد و طی سال گذشته ۵۴ درصد از پرونده‌های شورا به صلح و سازش ختم شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *