شناسایی صدا‌های زیر آب در نزدیکی کشتی تایتانیک

10:51 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
شناسایی صدا‌های زیر آب در نزدیکی کشتی تایتانیک
یک هواپیمای تجسسی ارتش کانادا صدا‌هایی را در زیر آب شناسایی کرد که گمان می‌رود مربوط به زیردریایی گم شده باشد.

خبرگزاری میزان - یک هواپیمای تجسسی ارتش کانادا در پی جست‌وجوی گسترده در قسمتی دورافتاده از اقیانوس اطلس شمالی برای یافتن یک زیردریایی گردشگری که در زمان بازدید ۵ نفر از لاشه کشتی تایتانیک ناپدید شد، صدا‌هایی را در زیر آب شناسایی کرده است.

شناسایی صدا‌ها از سوی هواپیما‌های کانادایی در حالی گزارش شد که کمتر از ۲۴ ساعت به پایان ذخیره اکسیژن این زیردریایی باقی مانده است.

گارد ساحلی کانادا، می‎گوید: داده‌های هواپیمای P-۳ برای تجزیه و تحلیل بیشتر با کارشناسان نیروی دریایی آمریکا به اشتراک گذاشته شده است و در برنامه‌های جست‎وجوی آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در همین حال، پرسش‎هایی در مورد اینکه چگونه گروه‌های تجسس می‌توانند به زیردریایی گمشده دست یابند که ممکن است تا عمق ۱۲ هزار و ۵۰۰ فوتی (۳ هزار و ۸۰۰ متری) زیر سطح آب پایین رفته باشد، باقی مانده است.

همچنین گزارش‎ها نشان می‌دهد که هشدار‌های قابل توجهی در مورد ایمنی زیردریایی در طول توسعه آن صادر شده بود.

«استاکتون راش»، یک خلبان که مدیر عامل شرکتی است که این سفر را انجام داده، در این زیردریایی حضور داشته است.

مسافران این زیردریایی همچنین یک گردشگر انگلیسی، ۲ عضو یک خانواده تاجر پاکستانی و یک کارشناس تایتانیک هستند. 

بیانیه گارد ساحلی پس از آن منتشر شد که «رولینگ استون» با استناد به آنچه به عنوان ایمیل‌های داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره جست‎وجو توصیف کرد، گفت که تیم‌ها هر ۳۰ دقیقه صدایی مانند صدای کوبیدن را در منطقه می‌شنوند.

در بلایای زیر آب، خدمه‌ای که قادر به برقراری ارتباط با سطح نیستند، متکی به ضربه زدن به بدنه زیردریایی خود هستند تا شناسایی شوند.

با این حال، هیچ مقام رسمی به طور علنی این موضوع را مطرح نکرده است.

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
برای من عجیب است که چنین وسیله ای جرا نباید یک فرستنده رادیویی ساده داشته باشد که همواره بتواند موجی بفرستد که بتوان با استفاده از ردیابی آن‌موج زیر دریایی را در صورت بروز اشکال پیدا کرد . اصلا اگر چنین وسیله ای بوسیله یک سیم بکسل نازک همواره به کشتی حمل کننده آن متصل باشد چه اشکالی خواهد داشت؟ در این صورت اگر اتفاقی بیفتد براحتی می توان زیر دریایی مورد نظر را که اندازه بزرگی هم ندارد بروی آب آورد .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *