هشدار درباره رشد بحران سوءتغذیه کودکان مهاجر در اقامتگاه‌های مهاجرتی انگلیس

14:29 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۳۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار درباره رشد بحران سوءتغذیه کودکان مهاجر در اقامتگاه‌های مهاجرتی انگلیس
بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان مهاجر در اقامتگاه‌های مهاجرتی انگلیس از سوءتغذیه رنج می‌برند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌های «گاردین» نشان می‌دهد که شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در اقامتگاه‌های مهاجرتی در انگلیس افزایش یافته است.

به گزارش «گاردین»، متخصصان بهداشت در مورد افزایش تعداد کودکانی که در مراکز نگهداری کودکان پناهجو در انگلیس به سوءتغذیه مبتلا شده اند، هشدار داده و اعلام کردند که شمار کودکان مذکور افزایش یافته است.

موارد ابتلا به سوءتغذیه در میان کودکان و بزرگسالان ساکن اقامتگاه‌های مهاجرتی در سراسر انگلیس افزایش یافته است.

در برخی از مناطق، متخصصان بهداشت کاهش وزن مهاجران بزرگسال را بین ۱۰ تا ۱۵ کیلو اعلام کردند.

برخی از کارکنان مراکز مذکور اعلام کردند که والدین کودکان مهاجر در سطل‌های زباله اقامتگاه در حال جست‌وجوی غذا برای کودکان خود بودند.

مدیر Refugee Support Devon به عنوان سازمان حمایت کننده از کودکان پناهجو گفت: مواردی از سوء تغذیه را تایید کرده ایم؛ برخی از کودکان تا حد بسیار خطرناکی وزن کم کرده اند.

یکی از متخصصان بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی در این رابطه می‌گوید: وضعیت خانواده‌ها وخیم است و مهم نیست که چند بار مسائل با پیمانکار یا وزارت کشور مطرح شود، زیرا هیچ چیز تغییر نمی‌کند؛ بچه‌ها به سرعت وزن کم می‌کنند، به مدرسه می‌روند و می‌گویند که گرسنه هستند و نمی‌خواهند به اقامتگاه‌های پناهجویی که مانند زندان هستند، بازگردند.

مدیر یک مدرسه نزدیک به یکی از اقامتگاه‌های مهاجرتی انگلیس تایید کرد که مدرسه به ۴۷ کودک پناهجویی که به این مدرسه می‌روند، غذا داد، زیرا آن‌ها گرسنه به مدرسه می‌آمدند.

مدیرعامل مرکز خیریه پناهندگان Care۴Calais گفت: سیستمی که به پیمانکاران خصوصی اجازه می‌دهد در حالی که انسان‌ها، از جمله کودکان، به دلیل محرومیت از دسترسی به غذای مغذی وزن خود را کاهش می‌دهند، سود ببرند، سیستمی ناکارآمد است؛ این یک موضوع بهداشت عمومی است و دولت باید فورا به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *