طالبان توجیه شده است/ مرز آرام و رفت وآمد‌ها برقرار است

11:04 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۲۳۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
طالبان توجیه شده است/ مرز آرام و رفت وآمد‌ها برقرار است
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز‌های مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرز‌های ما آرام و رفت و آمد‌ها برقرار است.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، احمد وحیدی در خصوص آخرین وضعیت مرز‌های کشور به ویژه مرز‌های سیستان و بلوچستان با افغانستان، گفت: مرزبانان ما خیلی قدرتمند در انجام وظیفه خود مصمم و قاطع هستند، اما طبیعتا مرز‌ها به خصوص در شرایطی که طرف مقابل یک سیستم امنیتی قوی ندارد، دچار مشکلاتی می‌شود که از قبل هم وجود داشته است.

وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: البته با موارد مختلف پیش آمده با قدرت برخورد شده و امنیت در مرز‌ها برقرار است لذا مرز‌های کشورمان مشکلی ندارند. تروریست‌ها هم هرچند برای سوء استفاده از این مرز‌ها تلاش می‌کنند، اما باید بدانند که رها نخواهند شد و به سزای عمل خود خواهند رسید.

وی در مورد مرز‌های مشترک ایران و افغانستان، یادآور شد: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند البته یگان‌های مرزی ما هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرز‌ها را به کسی نمی‌دهند، اما آن‌ها باید رعایت کنند.

وحیدی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین نتایج مذاکرات با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان بعد از درگیری اخیر در مرز، گفت: طالبان توجیه شده و مرز‌های ما آرام و رفت و آمد‌ها برقرار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *