گفت‌وگو|

سفر آیت‌الله رئیسی به آمریکای لاتین گامی مهم در حوزه دیپلماسی بود

7:50 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۹۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سفر آیت‌الله رئیسی به آمریکای لاتین گامی مهم در حوزه دیپلماسی بود
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی امریکای لاتین حیاط خلوت امریکا در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی بود گفت: سفر اخیر رئیس جمهور گامی مهم در حوزه دیپلماسی و روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های منطقه و آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - خلیل بهروزی‌فرد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشور‌های آمریکای لاتین اظهار کرد: سفر رئیس جمهور گامی مهم در حوزه دیپلماسی و روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های منطقه و آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه زمانی امریکای لاتین حیاط خلوت امریکا در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی بود ادامه داد: امروز با بیداری کشورهای آمریکای لاتین تقریبا دست آمریکا در ارتباط با این کشور‌ها قطع شده است.

وی گفت: سیاست رئیس جمهور کشورمان از ابتدای شروع به کار گسترش روابط با کشور‌های منطقه، شرق آسیا و آسیای میانه بوده و این روش دیپلماسی ثمرات بسیار خوبی دربرداشته است.

بهروزی‌فرد با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین همواره مورد ظلم و تحریم آمریکا قرار داشته‌اند ادامه داد: این کشور‌ها از جمهوری اسلامی استقبال خوبی دارند و به گسترش روابط با کشورمان علاقه‌مند هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه آمریکا مدعی و متولی نظم نوین جهانی است اظهار کرد: امروز امریکا به حاشیه رفته، منزوی شده و به این نتیجه رسیده که ایران در منطقه کشوری قدرتمند است و می‌تواند در سرنوشت منطقه مستقیما اثرگذار باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *