مرگ هزاران پناهجو در مسیرهای آفریقا و دریای مدیترانه

8:28 - 24 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۷۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ هزاران پناهجو در مسیرهای آفریقا و دریای مدیترانه
در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ هزار و ۸۰۰ پناهجو در مسیرهای مهاجرتی شامل صحرای بزرگ آفریقا و دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان – سازمان بین‌المللی مهاجرت آمار جدیدی از مرگ پناهجویان را در سال ۲۰۲۲ ارائه کرد.

بر اساس آمار‌های این نهاد سازمان ملل، در سال گذشته میلادی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ پناهجو در مسیر‌های زمینی و آبی از جمله در صحرای آفریقا و دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، می‌گوید که این پناهجویان اهل شمال آفریقا و خاورمیانه بوده‌اند.

این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

آمار واقعی بسیار بیشتر است

گزارش مذکور می‎گوید که آمار تلفات ثبت شده بالاترین رقم از ۴ هزار و ۲۵۵ مورد ثبت شده در ۶ سال پیش بوده و به دلیل داده‌های رسمی کمیاب و دسترسی محدود به مسیر‌های مهاجرت برای سازمان‌های بین‌المللی احتمالا آمار واقعی بسیار بیشتر است. 

مدیر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی مهاجرت برای خاورمیانه و شمال آفریقا، می‌گوید: این آمار هشداردهنده مرگ در مسیر‌های مهاجرت نیازمند توجه فوری و تلاش‌های هماهنگ برای افزایش ایمنی و حفاظت از مهاجران است.

مسیر‌های مرگبار اروپا و ناشناس ماندن قربانیان

سازمان بین‌المللی مهاجرت در مسیر‌های دریایی از منطقه به اروپا، افزایش حوادث مرگبار را در قایق‌هایی به یونان و ایتالیا سفر می‌کنند، ثبت کرده است.

گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، می‌گوید: حدود ۸۴ درصد از کسانی که در مسیر‌های دریایی جان خود را از دست داده‌اند ناشناس مانده‌اند و خانواده‌های آن‌ها در جستجوی این افراد باقی می‌مانند.

«کوکو وارنر»، مدیر موسسه «گلوبال دیتا» (داده‌های جهانی)، می‌گوید: داده‌های ما نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از افرادی که در این مسیرها جان خود را از دست می‌دهند، ناشناس باقی مانده‌اند؛ از دست دادن غم انگیز زندگی در مسیر‌های خطرناک مهاجرت، اهمیت داده‌ها و تجزیه و تحلیل را در اقدامات رانندگی برجسته می‌کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت به افزایش همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین منابع برای رسیدگی به این بحران انسانی و جلوگیری از تلفات بیشتر، در راستای هدف ۸ پیمان جهانی مهاجرت (GCM) تاکید می‌کند.

دستکم ۱۷۴ مورد مرگ در پی تلاش‌ها برای ورود به ایتالیا ثبت شد که تقریبا نیمی از مجموع تلفات در مسیر مدیترانه شرقی در سال گذشته میلادی را تشکیل می‌دهد.

لیبی با ۱۱۷ کشته بیشترین تعداد مرگ و میر را در مسیر‌های زمینی در شمال آفریقا ثبت کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *