رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرکوب اسرای فلسطینی در زندان امنیتی نقب

11:03 - 23 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۵۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرکوب اسرای فلسطینی در زندان امنیتی نقب
نظامیان صهیونیست در ادامه سرکوب اسرای فلسطینی در زندان امنیتی نقب، در روزهای اخیر به بخش‌هایی از این زندان یورش بردند.

خبرگزاری میزان – باشگاه اسرای فلسطینی در گزارشی می‎گوید در میانه تشدید تنش‌ها در زندان امنیتی «نقب» رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم به بخش‌هایی از این زندان در روز‌های اخیر یورش برده و اقدام به سرکوب اسرای فلسطینی کرده‌اند.

نیرو‌های اشغالگر صهیونیست روز یکشنبه به اسرای فلسطینی در زندان «النقب» یورش برده و تعدادی از آن‌ها را به سلول‌ها منتقل کردند.

این اقدام حاکی از تشدید تنش‌ها در این زندان امنیتی رژیم صهیونیستی است که پیش از این نیز خشونت‌هایی علیه اسرای فلسطینی در آن روی داده است.

تصمیم برای اعتصاب غذا

یورش نظامیان صهیونیست پس از آن صورت می‌گیرد که اسرای فلسطینی حاضر در این زندان تصمیم به اعتصاب غذا از هفته آینده در اعتراض به شرایط خود گرفته‎اند.

این پروژه شامل تمام ابزار‌های مبارزه است که مهمترین آن‌ها «اعتصاب غذای علنی، تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی که از سپتامبر گذشته آغاز شده و برنامه‌های مبارزه‌ای که از مبارزات اسرا در بازداشت اداری در پروژه خود حمایت می‌کند»، است.

هدف مقام‎های اشغالگر صهیونیست از طریق بازداشت اداری، تضعیف هر اقدام مؤثر و اعمال کنترل و نظارت بیشتر بر جامعه فلسطین، در چارچوب سیستم آپارتاید تحمیل شده از سوی این رژیم در سطوح مختلف است.

مقام‎های اشغالگر صهیونیست همچنین به بهانه داشتن «پرونده محرمانه» و به عنوان اقدام تلافی جویانه بر اساس «قانون اضطراری» که از انگلیس به ارث برده، علیه افرادی که نمی‌توانند علیه آن‌ها کیفرخواست صادر کنند، به بازداشت اداری متوسل می‌شوند. 

سرکوب اسرای فلسطینی در زندان امنیتی نقب

مستند شبکه الجزیره از شکنجه اسرا

شبکه الجزیره پیشتر مستندی از شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

در بخشی از این مستند، ویدئویی از دوربین‌های مداربسته زندان النقب نمایش داده می‌شد؛ این ویدئو نشان می‌دهد که پرسنل امنیتی این زندان اقدام به ضرب و شتم اسرای فلسطینی می‌کنند.

بر اساس این مستند، رژیم صهیونیستی در این زندان امنیتی از اقدامات خشونت‌باری علیه اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

جست‌وجو‌های تحریک آمیز 

در سال‌های اخیر وضعیت زندان امنیتی «نقب» در موارد بسیاری متشنج شده و تفتیش‌های تحریک‌آمیز و جست‎وجو‌ها در زندان «نقب» موجب تشدید تنش‌ها می‌شود.

اداره اطلاع‌رسانی خانواده‎‌های اسرای فلسطینی تاکنون چندین بار گزارش داده که در برخی بخش‌های زندان «نقب» تنش‌ها تشدید شده و این اقدامات بخشی از روندی تکراری است که اشغالگران صهیونیست به طور عمدی در زندان‌ها انجام می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *