گفت‌وگو|

تاثیر مثبت تغییر ساعت کاری ادارات بر سلامت افراد/ سحرخیزی از افسردگی پیشگیری می‌کند

13:22 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
تاثیر مثبت تغییر ساعت کاری ادارات بر سلامت افراد/ سحرخیزی از افسردگی پیشگیری می‌کند
یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه سحرخیری در پیشگیری از افسردگی موثر است گفت: وضعیت جدید ساعت کاری ادارت برای سلامتی جسم و روح افراد مفید است.

خبرگزاری میزان - مرتضی مجاهدی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با تغییر ساعت آغاز به کار ادارات در تابستان گفت: با توجه به فیزیولوژیک بدن موجودات از جمله انسان یکی از مهم‌ترین عواملی که در سلامت جسم موثر است ساعات بیداری است که به آن ساعات بیولوژیک می‌گویند؛ ساعات بیولوژیک تحت تاثیر نور و امواج الکترومغناطیسی که متشعشع از خورشید است قرار دارد، در فصل تابستان که صبح زوتر آغاز می‌شود و امواج خورشید به بخشی از زمین که در فصل تابستان قرار دارد بیشتر می‌رسد بدن انسان نیز این آمادگی را دارد که متناسب با امواج خورشیدی زندگی را زودتر شروع کند و زودتر از خواب بیدار شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بهترین شرایط برای سلامتی این است که سحرخیری و صبح‌خیزی که در سلامت افراد نقش بسزایی دارد را رعایت کنیم، ادامه داد: سحرخیری و صبح‌خیری در پیشگیری از افسردگی موثر است و در سلامت جسم و روح تاثیر مهمی دارد، تغییر ساعات آغاز به کار ادارات که برای فصل تابستان در نظر گرفته شده است موجب می‌شود افراد برای انجام فعالیت کاریشان زودتر از خواب بیدار شوند و از مزایای سحرخیزی و صبح‌خیزی برای سلامتی جسم و روحشان بهره‌مند شوند.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اگر فردی شب‌ها زودتر بخوابد می‌تواند زودتر از خواب بیدار شود و در ساعات اولیه روز خواب‌آلود نباشد افزود: شخصی که بعد از حدود ۴ تا ۵ ساعت از خواب بیدار می‌شود و پس از آن نمی‌خوابد مطمئنا نیاز به یک چرت کوتاه و استراحت کوتاه مدت در میانه روز پیدا می‌کند که با توجه به تغییر ساعت کار اداری، افراد پس از اتمام کارشان فرصت استراحت و چرت کوتاه مدت را خواهند داشت.

مجاهدی با اشاره به اینکه این وضعیت هم از نظر طب سنتی و هم از نظر مطالعات جدیدی که صورت گرفته برای سلامتی جسم و روح افراد مفید است، اظهار کرد: ممکن است در روز‌های اول این شرایط برای کارمندان دشوار باشد، اما حداکثر پس از یک هفته به آن عادت می‌کنند و به راحتی می‌توانند ساعات خواب و بیداریشان را تنظیم کنند.

انتهای پیام/

 


احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
0
به نطر بنده بسیار هم اثر نامطلوب بر روحیه افراد دارد کارمندان از این وضعیت بسیار ناراحت می باشند و اکثرا در حالت چرت زدن هستند . کارایی شان بسیار پایین امده است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *