رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مانعی سر راه تحقیق و تفحص از اوقاف نیست

9:42 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۷۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مانعی سر راه تحقیق و تفحص از اوقاف نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده ملایر گفت: مانعی سر راه تحقیق و تفحص از اوقاف نیست.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، هادی بیگی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به ماده ۲۱۲ گفت: چند روز پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از محور‌هایی که دشمن علیه کشورمان دنبال می‌کند، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح پرسشی از رئیس مجلس، تصریح کرد: موضوع طرح تحقیق و تفحص از اوقاف مدت‌ها است که مطرح شده، اما شما اجازه نمی‌دهید که کار پیش برود این در حالی است که مسئولان زیادی (حداقل در شهر ما) به دلیل عملکرد یک یا دو درصد، در معرض اتهام قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اجازه دهید روند بررسی این تحقیق و تفحص که یک سال است آماده شده، پیش برود چرا که نباید به خاطر یک درصد، کل مسئولان زیر سوال بروند و بدبینی ایجاد شود.

مانعی سر راه تحقیق و تفحص از اوقاف نیست

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه باید به این نکته توجه کنید که من مانع این تحقیق و تفحص نیستم و این حق را نیز ندارم، گفت: به آقای میرمحمدی که این طرح را امضا کرده و پیگیر آن است نیز گفته‌ایم که شهرستان‌های مختلف و استان‌های مختلف با موضوع اوقاف درگیر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اوقاف توافقی شده و صورتجلسه هم تنظیم شد و حداقل شخص بنده در این خصوص سه جلسه گذاشتم که آقای میرمحمدی نیز در جریان است، همچنین این موضوع در جلسه سران هم مطرح شد و حتی موضوعات فقهی را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: قرار شد موضوع تحقیق و تفحص هفته قبل مجدداً با اولویت قرار گرفتن موضوعات دیگر، به نوعی دنبال شود که گفتم اجازه دهید بحث ملی در حوزه این موضوعات را توافق کرده و حل و فصل کنیم و بعد به این موضوعات برسیم که دوستان مخالفت کردند و گفتند چنانچه آن موضوعات حل شود یا خیر، موضوع ما باید پیگیری شود که ما نیز موافقت کردیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *