رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راهکار‌های دستیابی به درآمد‌های ارزی از طریق اجرای برنامه نوسازی نظام

9:33 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
راهکار‌های دستیابی به درآمد‌های ارزی از طریق اجرای برنامه نوسازی نظام
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه با اجرای یک سری طرح‌های نوسازی در نظام مصرف انرژی، رقم بالایی برای کشور درآمدزایی دلاری یا صرفه‌جویی خواهد شد، اما این درصورتی است که مطالب عنوان شده، واقعا اجرایی شوند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، هادی بیگی نژاد با بیان اینکه مطابق تحقیقات و مطالعات کارشناسی انجام شده اجرای یک برنامه نوسازی در نظام مصرف انرژی طی ۵ سال می‌تواند کشور را به درآمد قابل‌ملاحظه دلاری برساند، گفت: طبق این مطالعات باید در مصرف بنزین، گازوئیل و گاز صرفه‌جویی شود، ضمن آنکه برنامه و وظایف دیگر دستگاه‌ها مانند نوسازی ناوگان خودرویی، نوسازی نیروگاه‌ها، نوسازی بخاری‌ها، آبگرم‌کن‌ها، شوفاژ‌های قدیمی و… مشخص شده است، البته مطابق این مطالعات اگر طرح‌های مختلف اجرا شوند در مصرف بنزین، گازوئیل و گاز به میزان مشخصی صرفه‌جویی خواهد شد، بنابراین اگر بتوانیم این سه نوع از انرژی را صادر کرده و بتوانیم گاز را در شبکه بهینه مورد استفاده قرار دهیم به نتیجه مدنظر خواهیم رسید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه با اجرای این طرح‌ها، رقم بالایی برای کشور درآمدزایی دلاری یا صرفه‌جویی خواهد شد، اما این در صورتی است که مطالب بیان شده، واقعا اجرایی شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: درواقع این مهم به چند «اگر» مهم نیاز دارد، اگر وزارتخانه‌های صمت، نفت، راه و شهرسازی همراهی لازم را داشته باشد و اگر انرژی صرفه‌جویی شده قابلیت صادرات داشته باشد و اگر سرمایه‌گذاران در حوزه بهینه‌سازی صفر تا صد پای کار باشند و.. آنگاه می‌توان گفت؛ این مطالعات به نتیجه خواهد رسید و صرفه‌جویی و سوددهی در کشور اتفاق خواهد افتاد، بنابراین نیاز است تمامی این شروط اجرایی شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *