معاون امور اسناد سازمان ثبت: اقدامات لازم برای اتصال سازمان ثبت به درگاه ملی مجوز‌ها انجام شده است/ سه مجوز به درگاه مذکور متصل شده‌اند و در صورت رفع مشکلات از سوی درگاه ملی صدور مجوزها، قابل بهره برداری خواهند بود/ عدم پاسخ به مکاتبات سه‌گانه سازمان ثبت

19:41 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۰۵
معاون امور اسناد سازمان ثبت: اقدامات لازم برای اتصال سازمان ثبت به درگاه ملی مجوز‌ها انجام شده است/ سه مجوز به درگاه مذکور متصل شده‌اند و در صورت رفع مشکلات از سوی درگاه ملی صدور مجوزها، قابل بهره برداری خواهند بود/ عدم پاسخ به مکاتبات سه‌گانه سازمان ثبت
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد واملاک کشور اقدامات لازم را جهت اتصال به درگاه ملی صدور مجوز‌ها به انجام رسانده و مشکلات فنی از سوی درگاه مذکور مانع این اتصال شده است.

خبرگزاری میزان - صفدرکشاورز در خصوص ادعای متصل نشدن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به درگاه ملی صدور مجوز‌ها گفت: برابر دو مصوبه هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مورخ ۲۷ فروردین و ششم آذرماه ۱۴۰۱ مقرر گردید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مجموع ۱۰ مجوز شامل "ابلاغ انتصاب سردفتری ازدواج و طلاق"، "ابلاغ انتصاب سردفتری اسناد رسمی" و "ابلاغ انتصاب دفتریاری"، "گواهی ثبت اشخاص حقوقی"، "گواهی ثبت تغییرات اشخاص حقوقی"، "گواهی ثبت دفتر تجارتی"، "گواهی نامه ثبت اختراع"، "گواهی نامه ثبت طرح صنعتی"، "گواهی نامه ثبت نشانه‌های جغرافیایی" و "گواهی نامه ثبت علامت تجاری" را به درگاه ملی صدور مجوز‌ها متصل کندکه لازمه این اقدام، اتصال سامانه ثبت اسناد و املاک به درگاه مذکور در این حوزه‌ها بود. 

به گفته معاون امور اسناد سازمان ثبت، طبق وعده داده شده، این سازمان در موعد مقرر ۳ مجوز "ابلاغ انتصاب سردفتری اسناد رسمی"، "ابلاغ انتصاب سردفتری ازدواج و طلاق" و "ابلاغ انتصاب دفتریاری" را به این درگاه متصل نمود، ولی با مشکلاتی مواجه شدیم که نهایتاً برای تعیین تکلیف در این خصوص از درگاه ملی صدور مجوز‌ها استعلام کردیم. 

وی اظهار داشت: مشکل اول به زمان تعیین شده برای صدور مجوز‌ها بر می‌گشت که مدت ۳۰ روز تعیین شده بود، ولی از آنجا که بررسی صلاحیت‌های عمومی از طریق مراجع مربوطه صورت می‌گیرد و این فرآیند زمان بر است، درخواست افزایش مهلت اعلام شده را طی نامه‌ای در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ارائه و مجددا در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ طی مکاتبه دیگری با توجه به الزام سامانه به درج کدپستی محل کسب و کار و کد رهگیری پرونده مالیاتی سردفتر و از آنجاییکه سردفتر و دفتریار مطابق ماده ۷۴ قانون دفاتر اسناد رسمی، ظرف مدت ۳ ماه اقدام به تعیین محل اشتغال و شروع به کار خود می‌کند و در واقع کدپستی و کد رهگیری مالیاتی بعد از انتصاب دفتریاری و سردفتری تخصیص می‌یابد، این مشکل را نیز استعلام کردیم. همچنین در مکاتبه سوم با آن مرجع نیز که در نهم خردادماه و پیرو دو مکاتبه قبلی صورت گرفت، مجدداً درخواست گردید که نسبت به این ابهامات و مشکلات تعیین تکلیف و نتیجه به سازمان ثبت برای فراهم شدن امکان اتصال سامانه اعلام گردد که متأسفانه تاکنون پاسخی به این سازمان واصل نشده است. 

کشاورز با بیان اینکه سازمان ثبت هیچ مخالفت و مقاومتی با اتصال سامانه خود به درگاه ملی صدور مجوز‌ها ندارد تأکید کرد: با عنایت به پیچیدگی‌های سامانه‌های ثبتی، تا کنون این سه مجوز آماده و از طرف این سازمان به درگاه مذکور متصل شده‌اند که در صورت رفع مشکلات از سوی درگاه ملی صدور مجوزها، قابل بهره برداری و استفاده متقاضیان سردفتری خواهد بود و مابقی موارد نیز ظرف مدت ۴۵ روز بعد از رفع مشکلات سه مجوز مذکور، متصل می‌شوند، لذا طرح این موضوع که سازمان ثبت اسناد و املاک تاکنون به درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب وکار متصل نشده و همکاری لازم را انجام نمی‌دهد مطابق واقع نبوده و اقدامات لازم فنی در این خصوص صورت گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *