رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: خدمات و آثار پیشکسوتان نباید در انبوه وظایف و مأموریت‌های سازمانی به فراموشی سپرده شود

20:01 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۲۴
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: خدمات و آثار پیشکسوتان نباید در انبوه وظایف و مأموریت‌های سازمانی به فراموشی سپرده شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این مراسم باید به دفعات متعدد و جهت معرفی بارزه‌های علمی، تجربی و اخلاقی پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار جهت آشنایی نسل جدید برگزار گردد.

خبرگزاری میزان_ مراسم بزرگداشت " محمود تفکریان" و معرفی این استاد و مدیر باسابقه به عنوان چهره ماندگار ثبتی، تجلیل از پیشکسوتان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و گرامیداشت زنده یاد "محمدجعفر جعفری لنگرودی" استاد برجسته حقوق و معاون اسبق سازمان ثبت برگزار شد.

 
در این مراسم که با حضور حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اساتید برجسته حقوق، مدیران و پیشکسوتان این سازمان برگزار شد، بابایی با تبیین جایگاه مهم پیشکسوتان و لزوم تکریم آنان به خاطر سال‌ها تلاش و به جای گذاردن آثاری گرانبها اظهار داشت: این مراسم باید به دفعات متعدد و جهت معرفی بارزه‌های علمی، تجربی و اخلاقی پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار جهت آشنایی نسل جدید برگزار گردد.

وی با گرامیداشت شخصیت علمی و اخلاقی زنده یاد "محمدجعفر جعفری لنگرودی" به عنوان یکی از اساتید بزرگ حقوق و معاون اسبق امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آثار متعدد علمی گفت:تلاش می‌کنیم با انتشار کتابی در این زمینه، ضمن معرفی پیشکسوتان ثبتی، آثار و اقدامات مؤثر آن‌ها را نیز به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با اشاره به آغاز به کار انتشارات سازمان ثبت در سال جاری و انتشار چندین کتاب مورد نیاز جامعه ثبتی در این زمینه خاطر نشان کرد: فقدان کانون بازنشستگان ثبتی یکی از مشکلات این سازمان است و در تلاش هستیم با ایجاد این کانون، رسیدگی و حمایت بیشتری از پیشکسوتان صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت، این سازمان را سازمانی پویا و با زیرساخت‌های مناسب فناوری همگام با تحولات روز اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات سال جاری در این سازمان در کنار پبشبرد و ایجاد جهش عملکردی، برگزاری المپیاد ثبتی بود که طی آن ۳ هزار نفر باهم به رقابت پرداختند و چهره‌های برتر جهت تصدی پست‌های مدیریتی در آینده شناخته شدند و امروز این سازمان به سازمانی پویا مبدل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی نیز در این مراسم با تقدیر از دیدگاه تحولی و نگاه علمی و ارزشی در این دوره از مدیریت سازمان ثبت گفت: باعث غرور و افتخار است که سازمان‌ها در یک اقدام انسانی و مورد تأکید در دین اسلام، سرمایه‌های انسانی خود را در دوره حیات آن‌ها ارج می‌نهند و این اقدام قطعاً موجب افزایش روحیه و اخلاق سازمانی خواهد شد.

در این مراسم همچنین گودرز افتخار جهرمی استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دکتر انجم شعاع معاون اسبق امور اسناد سازمان ثبت و حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید مهدوی کنی رئیس سابق دانشگاه امام صادق (ع) در پاسداشت پیشکسوتان ثبتی و حقوقی سازمان ثبت و اهمیت تکریم پیشکسوتان سخنانی ایراد کردند.

در پایان این مراسم محمود تفکریان که سالیان متمادی در پست‌های مختلف مدیریتی در این سازمان به ارائه خدمت پرداخته و آثار علمی و دانشجویان فراوانی را تولید و تربیت کرده است، به عنوان چهره ماندگار ثبتی تجلیل و همچنین تعدادی از پیشکسوتان این سازمان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 رونمایی از کتاب‌های جدید انتشارات سازمان ثبت

در این مراسم همچنین از کتب جدید انتشارات سازمان ثبت رونمایی شد. «بررسی حقوقی نام تجاری و علامت تجاری از دیدگاه ثبت»، «تجزیه و تحلیل تطبیقی نهاد حقوقی مالکیت معنوی و نظام ثبتی آن با رویکرد تدوین سند جامع ثبت مالکیت معنوی»، «تحلیل تطبیقی فرآیند رزرو و تعیین نام شرکت‌ها در برخی نظام‌های حقوقی با تأکید بر بهبود فضای کسب وکار»، «واکاوی نظام حقوقی جامع تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی» و مجموعه‌ی پنج‌جلدی «حقوق تطبیقی نظام ثبت املاک» از تازه‌های انتشارات سازمان ثبت بودند که از آن‌ها با حضور رئیس سازمان و اساتید و پیشکسوتان حقوق ثبتی رونمایی شد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *