بیانیه بغداد درباره پیشرفت در گفت‌وگوهای مرتبط با منابع ایران در عراق

16:04 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۷۸
بیانیه بغداد درباره پیشرفت در گفت‌وگوهای مرتبط با منابع ایران در عراق
سخنگوی وزارت خارجه عراق می‌گوید که وزیر خارجه این کشور درباره منابع ایران در عراق با همتایان آمریکایی و عمانی خود رایزنی کرده است.

خبرگزاری میزان - «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق، روز شنبه، گفت: «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق در جریان کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم که در ریاض برگزار شد، گفت‌وگویی را با «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی خود انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری عراق، «الصحاف»، اظهار کرد: این گفت‌وگو منجر به ترتیبات اساسی در خصوص بدهی‌های مالی بین عراق و ایران شده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق، در بخشی دیگر عنوان کرد: وزیر خارجه عراق به همین منظور با همتای عمانی خود هماهنگی و گفت‎وگو‌های مستمری در سطح عالی انجام داد.

پیشتر «یحیی آل‌اسحاق»، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، از آزادسازی بخشی از طلب ایران در عراق خبر داد و اظهار کرد: مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق، تاکید کرد: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار‌ها خواهد داشت چرا که هم نیاز‌های بانک مرکزی مرتفع و هم کالا‌های اساسی خریداری شده است.

در همین حال «ضیاء الناصری»، مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق گزارش داد: حجم دارایی ایران که در دوره گذشته آزاد کردیم ۱.۵ میلیارد یورو بوده است.

«الناصری» افزود: یک میلیارد یورو دیگر برای ایران وجود دارد که در حال حاضر آزاد می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراق ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *