ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از طریق کمیته امداد استان تهران در سال ۱۴۰۱

14:03 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۵۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از طریق کمیته امداد استان تهران در سال ۱۴۰۱
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۱۶۰۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف کمیته امداد استان تهران راه‌اندازی شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مهدی سلامی با ارائه گزارشی از حوزه اشتغال و خودکفایی در سال ۱۴۰۱، گفت: طبق مصوبه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ایجاد حدود ۳۰ هزار شغل برای کمیته امداد استان تهران در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود که از این تعداد بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: این نهاد برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های مختلفی، چون خیّران و جهادگران کارآفرین، مراکز مشاوره شغلی، آموزشگاه‌های کسب‌وکار، مؤسسات کاریابی، کارفرمایان، شهرک‌های صنعتی، هیئت‌های شناسایی و نظارت بر راهبران، بانک‌ها و مؤسسات مالی، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های محلی، شرکت‌های فنی، مهندسی و دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فن‌آوری استفاده می‌کند.

سلامی بیان کرد: ارائه مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل توسط ناظران فنی این نهاد انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: ادارات دماوند، پردیس و منطقه ۱۸ تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان در سال ۱۴۰۱ داشته اند.

سلامی، یادآور شد: ۶۴۶ خانوار نیز از محل دریافت تسهیلات اشتغال در سال گذشته خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران به تعداد مددجویان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۵۱ نفر از اموزش‌های تخصصی کسب و کار در رشته‌هایی از جمله حسابداری، بازاریابی اینترنتی، مهارت‌های تخصصی کسب و کار برخوردار شدند.

وی با اشاره به تحقق ۹۷ درصدی آموزش‌های کسب و کار مددجویان کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: تمام تلاش کمیته امداد توانمندی این خانواده‌ها است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *