ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تا پایان سال

13:01 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تا پایان سال
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در همایش تسهیلگران بنیاد برکت از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال خبر داد.

خبرگزاری میزان - ششمین گردهمایی مجریان طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اقتصادی و تسهیلگران برگزیده در تهران برگزار شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سالجاری برنامه‌ریزی اجرای حدود ۱۳۰ هزار طرح اشتغالزایی با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر اشتغال و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد که این سرمایه‌گذاری معمولا از طریق ارائه تسهیلات تامین و پرداخت می‌شود.

عارف نوروزی تصریح کرد: در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی را با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق محروم اجرا کنیم که اشتغالزایی آن ۳۰۰ هزار نفر بود.

وی افزود: جامعه هدف طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مردم مناطق محروم هستند؛ ما کسانی که توانایی اجرای طرح‌های اشتغالزایی دارند را از طریق تسهیلگران شناسایی و به آن‌ها تسهیلات و آموزش می‌دهیم و قرارداد می‌بندیم؛ این افراد در کارگاه‌های خرد بین ۳ تا ۴ نفر را هم مشغول به کار می‌کنند و در ادامه بسیاری از این کسب و کار‌ها رشد کرده و امروز جزو کارآفرین‌های موفق کشور شده‌اند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این مدل موفق در بنیاد برکت الگوی خوبی است؛ از طریق اتصال سامانه بنیاد برکت با دولت، تمامی اطلاعات شاغلین اعم از نام و نام خانوادگی و کدملی و تلفن همراه آنان در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم ثبت میشود و مورد راستی‌آزمایی قرار میگیرد؛ که مطابق بررسی‌های این وزارتخانه، بنیاد برکت در رتبه‌های نخست پایداری طرح‌های اشتغالزایی در مناطق محروم قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت هم در این مراسم اظهار داشت: تمامی تلاش‌های بنیاد برکت برای رفع فقر و اشتغالزایی در مناطق محروم متمرکز است و تا مطمئن نشویم کسب و کار‌های ایجاد شده پایدار است از حمایت ازآن‌ها دست نمیکشیم؛ ما شبکه حدود ۱۰۰۰ نفری برای راستی آزمایی پایدار بودن اشتغال‌ها در کل کشور داریم.

محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت در سال گذشته ۱۰۱ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور را در کشور ایجاد کرد و عملا تعهد ۳۰۰ هزار شغل ستاد اجرایی فرمان امام به شورایعالی اشتغال را محقق نمود.

وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه از طریق فرآیند‌های تسهیلگری بنیاد برکت جذب کردیم، همچنین ۷۰ میلیارد تومان هم منابع مردمی و قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال از طریق خیرین جذب کردیم.

مدیرعامل بنیاد برکت فرمان امام (ره) ادامه داد: سال گذشته با توجه به لزوم تحقق شعار سال از ۱۰ درصد صنایع کوچک واقع در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور حمایت ویژه کردیم.

ترکمانه خاطرنشان کرد: ان شاالله سالجاری جشن خدمات‌رسانی و ورود به بیست هزارمین روستا را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: شبکه مجریان و تسهیلگران بنیاد برکت در حال حاضر ۸۵۰ نفر است که سالجاری آنرا به هزار نفر افزایش می‌دهیم.

ترکمانه افزود: بنا داریم توجه ویژه‌ای به زنجیره آبی (شیلات و اقتصاد دریا) و زنجیره سبز (بذر، کود، نهال و آموزش) داشته باشیم و ۳۰ هزار طرح را در این راستا اجرا کنیم؛ همچنین در زمینه پوشاک اسلامی هم اقدامات حمایتی خوبی داشته و خواهیم داشت.

اختتامیه ششمین گردهمایی مجریان طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مدیران ستاد اجرایی در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد. 

در پایان این مراسم با اهدای تندیس و لوح تقدیر از مجریان برتر طرح‌های اشتغالزایی و تسهیلگران برگزیده استانی و شهرستانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *