رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان: نصب و راه‌اندازی سامانه ایکس ری کامیونی در مبادی ورودی کالا‌ها یک ضرورت است

12:38 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان: نصب و راه‌اندازی سامانه ایکس ری کامیونی در مبادی ورودی کالا‌ها یک ضرورت است
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با تاکید بر این که نصب و راه‌اندازی سامانه ایکس ری (تصویربرداری) کامیونی در مبادی ورودی کالا‌ها یک ضرورت است، گفت: شهرستان‌هایی که بیشترین ورودی کالا‌های وارداتی را دارند باید در اولویت قرار گیرند.

خبرگزاری میزان - علیرضا باوی در کارگروه پیشگیری از جرایم اقتصادی استان که با موضوع احصاء چالش‌ها و اولویت‌های استان در زمینه پیشگیری از جرایم اقتصادی، مالی و قاچاق کالا و ارز و شناسایی راهکار‌های موثر و برون‌رفت از آن‌ها برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از مؤلفه‌های مهم رشد تولید است و برای حمایت از تولید باید همه تلاش‌ها در جلوگیری از ورود کالای مشابه (قاچاق) به‌کار گرفته شود.

وی افزود: این اقدام در راستای عمل به مواد ۶ تا ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالاست. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: شناسایی کالا‌هایی که برای فرار از پرداخت تعرفه حقیقی، غیرواقعی اظهار می‌شوند، بسیار مهم است و این امر علاوه بر اجرای قانون، در حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از قاچاق کالا موثر است. 

وی افزود: نصب GPS (سامانه تعیین موقعیت مکانی) برای شناور‌ها در کنترل و کاهش قاچاق سوخت و تضییع حقوق بیت‌المال بسیار موثر است و موضوع تخصیص رایگان GPS برای شناور‌های حامل سوخت توسط شرکت نفت در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تا دستیابی به نتیجه، بررسی و پیگیری شود. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر مسئولان اجرایی در کنترل و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز شد و گفت: ارتقای سطح آگاهی مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و رفع ابهام از قوانین موجود با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب، یکی از ضروریات است.

باوی گفت: در سال گذشته، پنج جلسه با موضوع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با ۱۸ مصوبه برگزار شد که ۱۵ مصوبه آن به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *