رئیس کل دادگستری هرمزگان: مدت زمان رسیدگی به پرونده‎‌های قضایی باید کوتاه شود

12:33 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان: مدت زمان رسیدگی به پرونده‎‌های قضایی باید کوتاه شود
رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس از بخش‌های مختلف این دادسرا بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه قضایی استان، ضمن حضور در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با قضات، کارکنان و شهروندانی که برای پیگیری پرونده‌های قضایی خود به این دادسرا مراجعه کرده بودند، به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

قهرمانی همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، ضمن اطلاع از فعالیت‌های انجام شده، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و دستور داد پیگیری استعلامات پرونده‌های نیابت از مراجع مختلف تسریع شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار و گفت‌‎وگو با قضات و کارکنان اداری دادسرای بندرعباس هم بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط اداری و رعایت اصول و دستورالعمل‎ های بایگانی تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در دیدار چهره به چهره با تعدادی از مراجعان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، در جریان مشکلات و مطالبات آن‌ها قرار گرفت و دستور رسیدگی‌های لازم را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان: مدت زمان رسیدگی به پرونده‎های قضایی باید کوتاه شوند

قهرمانی در نشست هم اندیشی قضایی با قضات دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس نیز ضمن اشاره به بازدید‌های مستمر خود از این دادسرا گفت: طی این بازدیدها، علاوه بر تصمیم گیری برای بروزرسانی پرونده‌های معوق، راهکار‌های لازم جهت کاهش آمار اتخاذ می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به حجم پرونده‌های مرتبط با حوزه تصادفات رانندگی، اجرای طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های حوادث جرحی و تصادفات ساده به بیمه ها، سبب کاهش ورودی پرونده‌های مربوط به این حوزه به دادسرای بندرعباس شده است.

قهرمانی با تأکید بر اینکه رضایتمندی مردم مسأله بسیار مهمی برای ما است، گفت: به این منظور ضرورت دارد رسیدگی سریع و با کیفیت به پرونده‌های موجود در دادسرای بندرعباس مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین تکریم مراجعان و حل مشکلات مردم را به عنوان مهمترین اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *