آغاز به کار هفتمین همایش سراسری طب و قضا همزمان با هفته قوه قضاییه

11:31 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آغاز به کار هفتمین همایش سراسری طب و قضا همزمان با هفته قوه قضاییه
هفتمین همایش سراسری طب و قضا همزمان با هفته قوه قضاییه و در روزهای پنجم و ششم تیر ماه در تهران برگزار می شود.

خبرگزاری میزان - جابر قره داغی اظهار کرد: در پی برگزاری موفق شش دوره همایش طب و قضا و نتایج مثبت آن در ارتقای تعامل بین قضات و پزشکان قانونی، هفتمین دوره این همایش در تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توقف برگزاری همایش‌های دوره‌ای طب و قضا به دلیل شرایط کرونایی کشور، گفت: همایش‌های طب و قضا هر دو سال یکبار توسط سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار می‌شود، اما برگزاری همایش هفتم که مقرر بود در اواخر سال ۱۳۹۸ برپا شود به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد.

دبیر علمی هفتمین همایش سراسری طب و قضا تصریح کرد: با بهبود شرایط کرونایی حاکم بر کشور برپایی همایش هفتم در دستور کار سازمان پزشکی قانونی کشور قرار گرفت و مقدمات آن فراهم شد.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه از همایش هفتم و ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش گفت: از مقالات دریافتی ۳۵ مقاله به شکل سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این همایش ارائه خواهد شد.

قره داغی ادامه داد: محور‌های اصلی همایش هفتم موضوعاتی همچون واکاوی پزشکی، حقوقی و فقهی عوامل موثر در مصدومیت و فوت، بررسی و واکاوی پزشکی، حقوقی و فقهی مسائل نوین پزشکی و بررسی و واکاوی پزشکی، حقوقی و فقهی جبران خسارات آسیب دیدگان از اقدامات تشخیصی- درمانی هستند که مقالات دریافتی در این موضوعات تهیه و تدوین شده اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از برگزاری همایش‌های طب و قضا، ارتقای تعامل پزشکان قانونی و قضات در راستای خدمت رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم است، گفت: همایش‌های طب و قضا به دلیل برگزاری کمیته‌های تخصصی استان ها، با حضور پزشکان قانونی، قضات و حقوقدان ها، موجب ارتقای تعامل بین این گروه¬ها می‌شود که اتفاقی بسیار مهم است، زیرا نتیجه آن اصلاح رویه‌ها و تقریب نظرات خواهد بود.

دبیر علمی هفتمین همایش سراسری طب و قضا بیان کرد: نتایج به دست آمده در همایش‌های قبلی طب و قضا به ویژه در حوزه‌های روان پزشکی قانونی در بازنگری قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۹۲ مورد توجه قرار گرفت و این امر نشان دهنده اهمیت نظرات مطرح شده در همایش و نتایج به دست آمده از آن است که قطعا پس از طرح موضوع در همایش در تصمیم گیری‌ها مورد استناد قرار خواهد گرفت.

هفتمین همایش سراسری طب و قضا صبح روز دوشنبه پنجم تیر ماه افتتاح و عصر سه شنبه ششم تیر با صدور بیانیه نهایی به کار خود پایان می‌دهد.

تاکنون شش دوره از همایش‌های سراسری طب و قضا در کشور برگزار شده است که همایش اول در تهران (سال ۱۳۸۶)، همایش دوم در اصفهان (سال ۱۳۸۸)، همایش سوم در شیراز (سال ۱۳۹۰)، همایش چهارم در مشهد (سال ۱۳۹۲)، همایش پنجم در ساری (سال ۱۳۹۴) و همایش ششم در قم (سال ۱۳۹۶) برگزار شده است و همایش هفتم نیز در هفته قوه قضاییه امسال در تهران برپا خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *