رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌‎وگو|

تذکر دادستان شهرستان فیروزکوه به شورا‌ها و دهیاری‌ها در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها

9:57 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۸۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تذکر دادستان شهرستان فیروزکوه به شورا‌ها و دهیاری‌ها در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها
دادستان شهرستان فیروزکوه استان تهران در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌های این شهرستان به شورا‌ها و دهیاری تذکر ویژه داد.

توحید مظفری در گفت‌وگو با میزان ضمن تذکر ویژه به شورا‌ها و دهیاری‎های این شهرستان در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستاها، اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه بیشترین روستا را در سطح استان و کشور دارد و عمده‌ترین جرائم در روستا‌ها اتفاق می‌افتد که بحث پیشگیری در روستا از اهمیت بالایی برخوردار است و وقوع برخی تخلفات و کم کاری‌ها و عدم مدیریت شایسته در شورا‌ها و دهیاری‌ها به خصوص در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها سبب ایجاد بسیاری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده است.

دادستان فیروزکوه تصریح کرد: از مسئولان، مدیران و روسای ادارت شهرستان خواسته شده پیشنهادات خود در خصوص تکالیف دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا در پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز واقع در روستا‌ها را اعلام کنند تا تنقیح پیشنهادات ارائه شده به دهیاری و شورای روستا‌های شهرستان فیروزکوه ابلاغ تا من بعد نسبت به آن اقدامات لازم بعمل آورند.

مظفری ادامه داد: چنانچه دهیاران و شورا‌های به وظایف قانونی خویش در نظارت، اعلام جرم به مراجع قضایی و ... کوتاهی و قصور کنند و به تبع آن جرم و تخلفی صورت بگیرد با احراز شرایط ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی تحت عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان فیروزکوه تنقیح پیشنهادات به دهیاری‌ها و شورا‌ها را به شرح ذیل عنوان کرد:

اعلام تمامی تخلفات و جرائم روستا بخصوص در بحث ساخت و ساز غیرمجاز

استفاده از مهر شورا صرفاً برای امور اداری شورا

جلوگیری از مجوز ساخت و ساز چه به صورت کتبی یا شفاهی

عدم خدمات امتیاز آب، برق و گاز به بنا‌های غیرمجاز و غیرقانونی

همکاری با کارشناسان گشت دستگاه‌های اجرایی ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب، راهداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بخشداری

جلوگیری از تصرف اراضی ملی و مراتع

آگاه سازی اشخاص بومی و غیر بومی در زمینه‌های اخذ مجوز ساخت و ساز

تشکیل دوره‌های آموزشی به کلیه دهیاران و شورا‌های روستایی شهرستان جهت آگاه سازی و تکالیف قانونی در دایره ماده ۳ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا، شهرک

مظفری تاکید کرد: دهیاری‎ها و شورا‌های روستا‌های شهرستان فیروزکوه نسبت به انجام مواردفوق اهتمام ورزیده و در صورت مشاهده خلاف واقع، مراتب را به دادستانی شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *