رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح سیاست‌های قوه قضاییه در امر حمایت قضایی در امر سرمایه گذاری/ شکل‌گیری گفتمان توسعه اقتصاد عدالت محور با هدف تحرک رشد اقتصادی

12:46 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تشریح سیاست‌های قوه قضاییه در امر حمایت قضایی در امر سرمایه گذاری/ شکل‌گیری گفتمان توسعه اقتصاد عدالت محور با هدف تحرک رشد اقتصادی
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جهش و پویایی اقتصاد نیازمند اقدامات راهبردی است، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی بر اجرای روندی که منجر به تحرک در چرخه و جریان توسعه تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- دومین نشست هم اندیشی و برنامه ریزی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه با موضوع برگزاری بهینه همایش حمایت قضایی از سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، نماینده انجمن مدیریت جهادی کشور و جمعی از مسئولان معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

محمدباقر الفت در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه، با تاکید بر اینکه جهش و پویایی اقتصاد نیازمند اقدامات راهبردی است، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی بر اجرای روندی که منجر به تحرک در چرخه و جریان توسعه تأکید کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» عنوان کرد: بر اساس منویات رییس قوه قضاییه مبنی بر اولویت مسائل مربوط به معیشت هموطنان و مسائل مربوط به حمایت قضایی و امنیت اقتصادی در سرمایه گذاری، شکل‌گیری گفتمان توسعه اقتصاد عدالت محور در همایش حمایت قضایی از سرمایه گذاری با حضور میدانی و جلب مشارکت متخصصان و نخبگان حوزه سرمایه گذاری قطعا نقش مهمی ایفا می‌کند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه  با تشریح سیاست‌های عدلیه در امر حمایت قضایی در امر سرمایه گذار، اذعان کرد: این همایش با هدف ترویج گفتمان توسعه اقتصاد عدالت محور و نقد و بررسی پتانسیل‌ها موجود و بیان رویکرد‌های نوین در راستای صیانت از حقوق فعالان بازار سرمایه و ارتقا بهره وری اقتصاد کشور برگزار خواهد شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه عنوان کرد: همانطور که آمار و اطلاعات اقتصاد پایه نشان می‌دهد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های مختلف ماه‌های اخیر بدان اشاره کرده اند، حقیقتا امروز مهمترین مسئله و مشکل کشور گرفتار شدن در تله رشد اقتصادی پایین است و عمده‌ترین دلیل پایین آمدن رشد اقتصادی برمبنای بررسی در طول ۱۲ سال اخیر، کاهش نرخ تشکیل سرمایه ثابت در سطح کشور است. به عبارتی دیگر فقدان سرمایه کافی بر تحرک و رشد اقتصادی کشور اثر گذار است.

حسین سلاح ورزی اظهار کرد: لذا هر گونه اقدامی که منجر به تقویت سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی پایدار در کشور شود، بسیار ضروری و مهم است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: به نظر من ابتکار قوه قضاییه برای برگزاری یک رویداد نتیجه محور که قرار است در این رویداد زمینه انتقال احساس امنیت اقتصادی و حمایت قضایی و امنیتی از سرمایه گذاری مشروع را به سرمایه گذران کشور منتقل کند، اقدام خوب و پسندیده‌ای است؛ لذا جلسه مقدماتی از سوی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضایه برای برنامه ریزی برگزاری بهینه همایش امنیت سرمایه گذاری بسیار امیدوار کننده است و قطعا نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

سلاح ورزی ادامه داد: اساسا در حوزه سرمایه گذاری با کاهش اعتماد عمومی و صدمه دیدن سرمایه اجتماعی مواجه هستیم به عبارت دیگر به دلیل آنچه در همه سال‌های گذشته به علت عدم احترام به حقوق مالکیت و عدم ایفای تعهدات دولت‌ها بوده اعتماد سرمایه گذاران آسیب دیده که یکی از عوامل کاهش سرمایه گذاری است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به چالش‌های موجود در امر سرمایه گذاری و بیان راه حل‌های برون رفت از آن، بیان داشت: مجموعه مسائل حاکم بر فضای کسب و کار کشور که باعث پیش بینی ناپذیر شدن اقتصاد کشور شده مهمترین چالشی است که در فرایند طولانی مدت می‌توان با آن مواجه بود، اما اقدام در جهت رفع آن با بهبود فضای کسب وکار، حذف مقررات زائد و تسهیل در امر سرمایه گذاری موثر است و می‌بایست نشانه‌های قوی، محکم و امیدوار کننده‌ای صادر و ساطع شود تا با انتقال آن به سرمایه گذاران این پیام منتقل شود که این حمایت پایدار است و در واقع اعتماد بازسازی شود.

معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در راستای امور محوله از سوی ستاد بزرگداشت قوه قضاییه با اجرای سه برنامه در دوره " تحول و تعالی " دستگاه قضا برنامه‌های مصوب را عملیاتی می‌کند.
 
تور بازدید دانشجویان حقوق از مراجع قضایی، تامین امنیت قضایی در سرمایه گذاری و حمایت قضایی در امور ایثارگران از اعم این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *