رئیس کل دادگستری قم: حراست و اجرای دین زحمت دارد اما همگی باید تلاش کنیم

13:22 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری قم: حراست و اجرای دین زحمت دارد اما همگی باید تلاش کنیم
رئیس کل دادگستری قم با بیان اینکه حراست و اجرای دین، زحمت دارد و باید در این مسیر تلاش‌های بسیاری صورت بپذیرد، گفت: این زحمت بر دوش علما و فضلاست و بحمدالله با وجود امکانات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی می‌توان در این مسیر قدم برداشت. 

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین مظفری در جلسه طلاب و فضلای استان زنجان که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف حوزه‌های علمیه، حراست فکری از دین است و این حراست زمانی محقق خواهد شد که طلاب، اساتید و علمای حوزه، دین را به تمام و کمال شناخته و در جهت رفع و دفع انحرافات و شبهات دینی قدم بردارند.

رئیس کل دادگستری قم افزود: علما از گذشته تاکنون به تناسب و اقتضائات زمانه به این مهم اقدام نموده و در این مسیر قدم برداشته اند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگان حوزه که در حراست فکری از دین، قدم‌های بسیار بزرگی برداشته است، امام خمینی (ره) است که نوآوری‌های بسیاری در این زمینه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت: در گذشته علمای بسیار بزرگی داشته ایم که دین به وسیله آنان حفظ و حراست شده است و امروز هم باید برای تقویت سطح علمی طلاب و فضلا برنامه ریزی‌های مناسبی شود تا حوزه همچون گذشته، محافظ دین بوده و پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری اظهار کرد: امروزه دشمنان دین به لحاظ تجربه‌ای که در انقلاب شکوهمند اسلامی به دست آوردند، شبهات جدیدی را نسبت به اسلام، انقلاب و نظام وارد فضای حقیقی و مجازی نموده که یکی از آنان، قدرت اداره جامعه از سوی دین و اسلام و القای ناکارآمدی آن است.

وی تصریح کرد: آمادگی نسبت به شبهات و همچنین پاسخگویی به آن از ضروریاتی است که طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه مباحث دینی، خاطرنشان ساخت: امروز مباحث گوناگونی متناسب با نیاز‌های روز جامعه در کتب فقهی و حوزوی وجود دارد که شناخته شده نبوده و آحاد جامعه از آن مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه اجرای دین از وظایف حوزه‌های علمیه است، افزود: امروز فقه اسلامی، قانون مدون جمهوری اسلامی است که از آیات و روایات اسلامی دریافت شده و در جامعه در حال پیاده سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری اضافه کرد: حراست و اجرای دین، زحمت دارد و باید در این مسیر تلاش‌های بسیاری صورت بپذیرد؛ اما این زحمت بر دوش علما و فضلاست و بحمدالله با وجود امکانات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی می‌توان در این مسیر قدم برداشت.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید در مسائل گوناگون جامعه همچون مسائل بانکی و بانکداری، ورود دقیق‌تر و جزئی تری داشته و نظر خود را پیرامون آن به صورت رسمی اعلام نماید؛ چراکه حراست از دین، وظیفه ماست و باید نسبت به آن حساس باشیم. اگر نتوانیم راهکار‌های مناسب برای اداره جامعه ارائه کنیم، هجمه و لطمه آن به دین، انقلاب و نظام خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری اظهار کرد: همه باید برای حل مشکلات نظام اسلامی به میدان آمده و تلاش کنیم تا جامعه و مردم، شیرینی اجرای اسلام را چشیده و به آن افتخار کنند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *