رئیس کل دادگستری استان کرمان: یک هزار و ۹۶۸ دادگاه آنلاین در استان کرمان طی سال ۱۴۰۱ برگزار شد

11:56 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۶۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: یک هزار و ۹۶۸ دادگاه آنلاین در استان کرمان طی سال ۱۴۰۱ برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۶۸ دادگاه آنلاین در استان کرمان برگزار شده است و تعداد دادرسی‌های آنلاین با زندانیان نیز ۱۲ هزار و ۸۹۹ مورد بوده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست حجت الاسلام و المسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات با قضات استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ حوزه قضایی در استان فعال است، اظهار کرد: از مجموع حوزه‌های قضایی استان کرمان، ۱۶ حوزه دادگستری و دارای دادسرا و ۱۶ حوزه نیز دادگاه بخش هستند. 

وی با بیان اینکه استان کرمان دو هزار و ۸۸۶ پست مصوب اداری دارد، گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد این پست‌ها دارای تصدی هستند و یک هزار و ۴۹۶ کارمند اداری در دستگاه قضایی استان کرمان مشغول فعالیت هستند و در مجموع ۴۸ درصد از پست‌های اداری مجموعه قضایی استان کرمان غیرفعال است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: پست‌های مصوب قضایی استان کرمان نیز ۷۶۳ پست است که در حال حاضر ۴۰۴ پست معادل ۵۳ درصد پست‌ها فعال و ۴۷ درصد غیرفعال هستند. 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان اینکه ۹۱.۵ درصد از قضات و ۹۶ درصد از کارمندان اداری استان کرمان بومی هستند، اظهار کرد: هم اکنون ۴۳۱ شعبه در استان کرمان فعال است. 

وی با اشاره به فعال بودن ۳۱۴ شعبه حل اختلاف، گفت: در حال حاضر ۱۲۲ نفر از قضات با شورا‌های حل اختلاف استان کرمان همکاری دارند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تعداد اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کرمان را ۸۵۵ نفر و تعداد دبیران شورا‌ها ۵۰۳ نفر هستند، گفت: در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۴۰۸ پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها نیز ۱۰۸ درصد بوده است. 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: درصد مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل صلح و سازش در استان کرمان ۴۵ درصد است. 

وی افزود: ورودی پرونده‌ها به دادگستری کل استان کرمان به جز اجرای احکام طی سال گذشته، ۶۲۰ هزار و ۶۱۴ پرونده بوده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد رشد داشته است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مختومه استان کرمان نیز ۵۹۶ هزار و ۶۶۹ پرونده بوده است، تصریح کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در استان کرمان طی سال گذشته ۹۶ درصد و متوسط زمان رسیدگی نیز ۸۵ روز بوده است. 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه میزان ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در استان کرمان طی سال گذشته ۹۲ درصد بود، گفت: استان کرمان با ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ کیلومترمربع وسعت، یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و پراکندگی موجود در استان کرمان، خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف، از جمله در حوزه قضایی را دشوار می‌کند. 

وی افزود: استان کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است و در این استان ۶۶۰ اثر ثبت شده ملی و هفت اثر ثبت شده جهانی وجود دارد و بر این اساس بیشترین تعداد آثار ثبت شده جهانی مربوط به این استان است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی این استان، اظهار کرد: استان کرمان ۶۰ درصد درآمد‌های دولت از معادن را به خود اختصاص داده است و این امر بیانگر ظرفیت‌های معدنی این استان است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *