رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری اصفهان: مسئولانی که در امر صیانت از فضای مجازی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند

10:56 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۶۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: مسئولانی که در امر صیانت از فضای مجازی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند
اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل دادگستری این استان، برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ ضمن انتقاد از کم‌توجهی برخی متولیان فضای مجازی، اظهار کرد: برخی از مدیران و متولیان فضای مجازی با کم‌توجهی و ساده‌انگاری و عدم حضور در نشست‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم مصوبات و اقدامات دیگر نهاد‌ها از جمله دستگاه قضایی را کم‌اثر می‌کنند.

وی افزود: این مدیران باید توجه داشته باشند که جایگاه و منزلت اجتماعی و اعتباری که در جامعه دارند را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و صیانت از فضای مجازی در راستای پاسداشت و اعتلای نظام، از مهم‌ترین وظایفیشان است و چنانچه در انجام این وظیفه کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر مهم شمردن صیانت از فضای مجازی گفت: امروزه فضای مجازی تاثیرات بسیار گسترده‌ای بر مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دارد و چنانچه امر صیانت از آن جدی گرفته نشود اثرات سوء و جبران‌ناپذیری در جامعه خواهد داشت.

وی امر صیانت از فضای مجازی در کشور را حول سه محور اصلی توصیف و تصریح کرد: صیانت از فضای مجازی کشور باید حول سه محور اصلی انجام پذیرد؛ حکم‌رانی در فضای مجازی، مدیریت شبکه‌ها و مدیریت کاربران. 

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در خصوص حکمرانی در فضای مجازی، اظهار کرد: حکم‌رانی باید توسط حاکمیت صورت پذیرد و اگر این حکمرانی به دست دشمنان بیفتد به‌جز زیان برای کشور هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تاثیرات مخرب شبکه‌های مختلف فضای مجازی بر اجتماع و بنیان خانواده‌ها گفت: منشاء بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی به خصوص در مسائل خانوادگی تشکیل می‌شود تاثیرات مخربی‌است که فضای مجازی بر افراد گذاشته چرا که دشمن با هدف قرار دادن اصلی‌ترین رکن اجتماع یعنی خانواده سعی در آسیب رساندن به انقلاب و کشور دارد و ضرورت مدیریت شبکه‌های مختلف فضای مجازی به‌شدت احساس می‌شود.

وی با تاکید بر شناسایی و مدیریت صحیح کاربران فضای مجازی، گفت: بسیاری از کاربران فضای مجازی با اسامی و شخصیت‌های جعلی اقدام به انجام انواع جرایم از جمله کلاه‌برداری، ترویج فساد، نشر اکاذیب و ... می‌کنند و این افراد با سوء استفاده از عدم آگاهی مخاطبان، فضای مجازی را به‌شدت ناامن ساخته اند و باید با برنامه‌ریزی و انسجام نهاد‌های ذیربط و همت متولیان، این مسائل سر و سامان داده شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *