تحقق دستور رئیس جمهور و سه برابر شدن میزان تولید خودرو در آمیکو

10:24 - 18 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۶۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تحقق دستور رئیس جمهور و سه برابر شدن میزان تولید خودرو در آمیکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از تحقق دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش ظرفیت تولید در مجموعه آمیکو خبرداد همچنین در ادامه حضور رئیس جمهور سه دستور برای توسعه صنعت چرم تبریز ارائه شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید کیانی اظهار کرد: خردادماه سال ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور در بازدید از آمیکو دستور افزایش ظرفیت تولید این مجموعه را صادر و به سازمان منطقه آزاد ارس تکلیف کردند موانع تحقق این چشم‌انداز را رفع کند تا تولید خودرو آمیکو ظرف یک سال آتی به حداقل ۲ برابر وضعیت موجود برسد. 

وی ادامه داد: آمار خرداد سال ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ و مقایسه آن با آمار ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری بر اساس گواهی تولید صادر شده، نشان می‌دهد در بازه زمانی کمتر از یک سال این دستور محقق شده است.

کیانی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار دریافتی از این کارخانه و تعداد گواهی تولید صادر شده، آمیکو ۸۶۸ دستگاه وانت پیکاپ و ۵۵۲ دستگاه کامیون و کامیونت تولید کرده است و میزان محصولات خود را از ۴۸۵ دستگاه به ۱۴۲۰ دستگاه رسانده که حکایت از افزایش بیش از سه برابری تولید دارد.

وی احیاء خط تولید کامیون را یکی از اتفاقات مهم در این مجموعه برشمرد گفت: در راستای اجرای تحقق دستور رئیس جمهور و به همت مدیران کارخانه آمیکو میزان تولید کامیون و کامیونت در این مجموعه در مدت مذکور از ۱۰۲ به ۴۵۲ دستگاه رسیده است. 

کیانی حل مشکل سهمیه سوخت خودرو‌های خط تولید، تسهیل صدور مجوزات لازم جهت تولید و کارت بازرگانی بیش از یک سال، اعمال معافیت قطعات یدکی پس از فروش شمول مالیات، کاهش بروکراسی با بررسی کارشناسی و تایید ثبت فنی سفارشات آمیکو توسط کارشناسان سازمان و رفع مشکل تاخیر حمل مواد اولیه را از جمله اقدامات حمایتی سازمان منطقه آزاد ارس از آمیکو برای افزایش ظرفیت تولید این کارخانه خواند و ابراز امیدواری کرد با تسریع در پلاک‌گذاری این روند ادامه یابد.

رئیس جمهور ضمن بازدید از شهرک صنعتی چرمشهر تبریز دستگاه‌های مسئول را به تامین نیاز‌های توسعه صنعت چرم با رعایت ملاحظات محیط‌زیستی مکلف کرد.

سه دستور رئیسی برای توسعه صنعت چرم تبریز
سید ابراهیم رئیسی در آغاز دومین سفر دولت مردمی به آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً ۳۰۰ کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آن‌ها را جویا شد.

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحد‌های تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیاز‌های توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *