ورود دادستانی کهگیلویه و بویراحمد به حادثه آتش سوزی منطقه چم خوانی/ برخورد قاطع و قانونی با مقصران حادثه

15:02 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ورود دادستانی کهگیلویه و بویراحمد به حادثه آتش سوزی منطقه چم خوانی/ برخورد قاطع و قانونی با مقصران حادثه
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: دستورات لازم جهت شناسایی عوامل انسانی آتش سوزی منطقه چم خوانی صادر شد و در اسرع وقت با شناسایی این افراد برخورد قاطع، قانونی و قضایی با سودجویان انجام خواهد گرفت.

رهبر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد گفت‌وگو با میزان با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه چم خوانی گفت: در نخستین ساعت‌های شروع آتش سوزی، کارکنان و مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان و آتش نشانی یاسوج در محل حاضر شده و سریعاً به اطفاء حریق اقدام کرده و این آتش سوزی را مهار کردند.

معاون حفظ حقوق عامه دادستان مرکز استان در ادامه اظهار کرد: در آتش سوزی اراضی به وسعت ۲ هکتار به صورت نقطه‌ای دچار آتش سوزی شده و درختان حاشیه رودخانه در این آتش سوزی از بین رفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه این آتش‌سوزی به سایر درختان جنگلی که در اطراف این حریق بودند، آسیب ندیده و آسیبی به درختان بلوط منطقه وارد نشده است.

وی افزود: از سوی دادستان مرکز استان دستورات لازم جهت شناسایی عوامل انسانی که در این آتش سوزی دخیل بودند صادر شد و در اسرع وقت با شناسایی این افراد برخورد قاطع، قانونی و قضایی با سودجویان انجام خواهد گرفت.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان در پایان ضمن هشدار به سودجویان عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی اضافه کرد: افرادی که با چنین اقداماتی و از بین بردن انفال عمومی و سرمایه‌های ملی قصد دارند به اهداف خودشان که تصرف زمین‌های این عرصه هاست برسند اعلام می‌کنیم که این زمین در بستر رودخانه واقع شده و از لحاظ قانونی به هیچ وجه واگذاری صورت نخواهد گرفت، و در خصوص اجاره بستر‌هایی که مطرح هست، دادستانی پیگیری کرده و به خاطر سوء استفاده‌هایی که از این وضعیت شده است، قطعاً آن‌ها را مطابق قانون لغو خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *