رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

لزوم‌افزایش ظرفیت پذیرش داروساز در مراکز درمانی؛ داروسازان فراوانی در حال فارغ‌التحصیلی هستند

8:45 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۶۹
لزوم‌افزایش ظرفیت پذیرش داروساز در مراکز درمانی؛ داروسازان فراوانی در حال فارغ‌التحصیلی هستند
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان داروسازی بالینی ایران گفت: باید ظرفیت پذیرش داروساز در مراکز درمانی افزایش پیدا کند و بیمارستان‌ها می‌توانند در این خصوص کمک کننده باشند.

خبرگزاری میزان - خیرالله غلامی در گفت‌‍وگو با میزان در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته داروسازی گفت: آنجایی که در حال حاضر تعداد دانشکده‌های داروسازی در کشور افزایش پیدا کرده ظرفیت پذیرش رشته داروسازی هم بیشتر شده و تعداد دانشجویان این رشته افزایش یافته است و هنگامی که این دانشجویان فارغ‌التحصیل شوند تعداد داروسازان کشور به میزان قابل توجهی بیشتر می‌شود.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبوداروساز در برخی نقاط کشور مواجه هستیم، اما اینگونه نیست که در همه کشور کمبود داشته باشیم، ادامه داد: در برخی استان‌های کشور تمرکز داروساز بیشتر و در برخی نقاط کمتر است که به امید خدا با فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان کمبود داروساز در نقاط نیازمند کشور رفع می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان داروسازی بالینی ایران با بیان اینکه برای پیشگیری از این موضوع که داروسازان در آینده با بیکاری رو به رو شوند باید ظرفیت پذیرش داروساز در مراکز درمانی افزایش پیدا کند و بیمارستان‌ها می‌توانند در این خصوص کمک کننده باشند، افزود: تعداد داروسازان در بیمارستان‌ها زیاد نیست و به ویژه با وجود بحث تلفیق دارویی که راه‌اندازی شده است لازم تعداد داروسازان در مراکز درمانی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی و خدمات باید تعداد جایگاه‌های داروسازی را در بیمارستان‌های افزایش دهند، اظهار کرد: با این اقدام می‌توان برای داشنجویان داروسازی که در حال فارغ‌التحصیلی هستند، جایگاه قانونی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *