رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازگشت ماشین‌سازی تبریز به فعالیت کامل/ چند صنعت بزرگ به زودی احیا می‌شود

13:05 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بازگشت ماشین‌سازی تبریز به فعالیت کامل/ چند صنعت بزرگ به زودی احیا می‌شود
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم فعال سازی کارخانجات و صنایع نیمه فعال و راکد بوده است گفت: کارخانه ماشین سازی تبریز بعد از حدود سه سال به صورت کامل فعال می‌شود.

خبرگزاری میزان- محسن منصوری ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی گفت: همانطور که یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، تاکید بر فعال سازی کارخانجات و صنایع نیمه فعال و راکد بوده است در این سفر و در راستای احیای کارخانجات و صنایع راکد و نیمه راکد، چند صنعت بزرگ در کشور مجددا احیا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا یکی از این کارخانه‌های حائز اهمیت در تبریز، کارخانه ماشین سازی است، افزود: رئیس جمهور زمانی که رئیس قوه قضاییه بودند در دستورات، بازدید‌ها و پرونده هایی، به طور جدی به این موضوع پرداختند که امروز بعد از ۲-۳ سال این مجموعه کاملا فعال می‌شود و چند شرکت دیگر نیز به مدار تولید بر می‌گردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در این سفر رئیس جمهور همچنین، با حضور در کارخانه تراکتو سازی چندین محصول و دستاورد را افتتاح می‌کند، خط تولید کامیونت ۱۱ تن و نیز چندین موتور صنعتی و ژنراتور‌های مختلف با ظرفیت‌های مختلف از جمله موتور‌های کمباین و لیفتراک نیز فعال و به بهره برداری می‌رسند.

منصوری اضافه کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان مصوبه در استان گذرانده و بخش زیادی از آن‌ها عملیاتی و اجرایی شده است؛ در این دور از سفر‌ها و تا این لحظه ۸ هزار میلیارد تومان مصوبه جدید تقدیم استان می‌کنیم که امیدواریم منشا اثر باشد.

وی درباره دیدار‌های رئیس جمهور در این سفر استانی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در این سفر، دیدار‌هایی با مردم استان و نیز با فعالان فرهنگی- اجتماعی، فعالان حوزه اقتصادی و همچنین اهالی علم و ادب و شعر خواهند شد که امیدواریم این سفر نیز همانند دیگر سفرهایشان پرخیر و برکت باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *