مسکن، اشتغال و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد

22:34 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۷۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مسکن، اشتغال و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: تسهیلات خرد در بخش‌های ازدواج، مسکن و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد.

خبرگزاری میزان _ جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مدیران عامل بانک‌ها درخصوص مسائل شبکه بانکی کشور و ارائه گزارشی از وضعیت بانک‌ها در محل دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور، در جمع مدیران عامل بانک‌ها اظهار داشت: از زحمات مجموعه نظام بانکی قدردانی کرده و اعلام می‌کنیم دولت برای حل مسائل بانک‌ها همراه است ۰

معاون اجرایی رییس جمهور ضمن بیان این مطلب که بانک‌ها باید پای کار باشند تا مشکلات حوزه اشتغال زایی و مسکن را بتوانیم حل کنیم افزود: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، تسهیلات خرد در بخش‌های ازدواج، مسکن و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد.

منصوری همچنین با اشاره به تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار کرد: این شعار به عنوان یک راهبرد و یک فرمان کاری قطعی در دستور کار دولت قرار گرفته است و بانک‌ها هم گام خوبی را در این مسیر برداشته و در سال ۱۴۰۲ هم برنامه ریزی بایستی به شکلی باشد که بتوانیم نتایج خوبی را در پایان سال شاهد باشیم.

در ادامه جلسه نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به عنوان رییس شورای هماهنگی بانک‌ها ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بانک‌ها گفت: تفاهمنامه برای ساخت نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی توسط بانک‌ها با وزارت راه و مسکن و شهرسازی منعقد شده است.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها نیز ضمن ارائه آمار‌هایی از وضعیت تسهیلات در بخش ازدواج گفت: حدود ۹۰ درصد افراد ثبت نام شده در سامانه در سال ۱۴۰۱ تسهیلات ازدواج خود را دریافت داشته اند.

در پایان مدیران عامل حاضر در این جلسه با بیان دغدغه‌ها و مشکلات بانک‌ها از جمله افزایش نرخ سپرده قانونی، تمرکز بر افزایش سرمایه بانک ها، مطالبات از دولت و مسائلی همانند نرخ ارز و قانون خدمات کشوری و عدم جذب نیروانسانی پرداختند و منصوری نیز ضمن تبیین راهبرد‌های اجرایی و مشورتی به سوالات و مسائل مطرح شده پاسخ داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شبکه بانکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *