رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

ایمان و امید ۲ بال لازم برای تمدن‌سازی است

8:30 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۲۲
ایمان و امید ۲ بال لازم برای تمدن‌سازی است
یک مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید با دو بال ایمان و امید تمدن‌سازی کنیم گفت: ما باید بتوانیم با استفاده از این دو پتانسیل، دشمنان را کنار بزنیم و روح شهدا را شاد کنیم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد سال جاری و تأکید ایشان بر اینکه هرکه ایران و منافع ملی را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند بیان کرد: ایمان و امید دو بال پرواز هستند باید بین این دو توازن وجود داشته باشد و با هم همسو حرکت کنند تا انسان به اوج برسد.

این مدرس حوزه علمیه قم افزود: ایمان باور‌های درونی و اعتقادات اصلی ماست. همان ریشه درختی که یکی از شاخه‌های تنومند و پربارش امید خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان مومن هیچ گاه احساس تنهایی نمی‌کند گفت: انسان مومن، چون خود را همیشه در محضر خداوند می‌داند غربت و ناامیدی در او رخنه نمی‌کند. ایمان زیربنا و ریشه درخت امید است هر که ایمانش قوی‌تر شاخه آن پربارتر است. امام راحل به معنای واقعی مومن و وجودشان از امید سرشار بود و آینده را به طور شفاف می‌دیدند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه این دو بال پرواز را باید حفظ کنیم و مشکلات نباید ما را از تلاش بازدارد گفت: فرمایش رهبر حکیم انقلاب در سالروز بزرگداشت امام راحل در واقع بازنگری در نگاه ما بود.

امام جمعه پیشین بجنورد تأکید کرد: دشمن در تلاش است ایمان‌ها را سست و کم‌رنگ کند و بذر ناامیدی را بپاشد، اما ریشه درخت ایمان و خداباوری ملت ایران را نمی‌تواند خشک کند و اگر بتواند شاخه‌ای را ببرد شاخه‌ای دیگر رشد خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه باید با بال ایمان و امید تمدن‌سازی کنیم گفت: ما باید بتوانیم با استفاده از این دو پتانسیل، دشمنان را کنار بزنیم و روح شهدا را شاد کنیم.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید دوردست‌ها را ببینیم در پایان اظهار داشت: مشکلات در همه کشور‌ها وجود دارند، اما نعمت‌هایی که انقلاب اسلامی از جمله عزت، عظمت و قدرت به ملت ایران هدیه کرده است نباید نادیده گرفته شود و باید شکرگزار باشیم.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند: «آنچه من به ملّت ایران، به شما جوان‌های عزیز عرض می‌کنم، این است: من می‌گویم هر که ایران را دوست دارد، هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد، هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می‌برد و می‌خواهد آن را اصلاح کند، هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است، هر که این چیز‌ها را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند؛ این وظیفه است؛ این وظیفه‌ همه‌ ما است؛ این همه‌ حرف من با نخبگان، با هسته‌های انقلابی، با مجموعه‌های سیاسی، با همه‌ آحاد مردم متعهّد است. باید همه‌ ما تلاش کنیم تا در این کشور ایمان و امید زنده بماند.»

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *