تاکید رئیس جمهور بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تامین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن

11:15 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۱۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
تاکید رئیس جمهور بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تامین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن
رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکار‌های قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه ویژه «بررسی راهکار‌های تامین مالی پروژه‌های ساخت مسکن» که صبح امروز چهارنشه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد، بعد از گزارش وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر، اعضا راهکار‌های اجرایی تامین مالی این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» هم نیاز جامعه، هم الزام قانونی و هم برنامه مهم دولت مردمی است، کمک به تحقق این برنامه را وظیفه همه بخش‌های اقتصادی دانست و بر بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان ساخت مسکن بخش خصوصی، خصوصا شرکت‌های توسعه‌ای و انبوه‌سازان، تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین به بانک‌ها یادآور شد به تکالیف قانونی خویش در اختصاص سهم مسکن از تسهیلات بانکی عمل کنند.

با تاکید رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکار‌های قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط، حمایت از احداث مسکن در بافت‌های فرسوده و خود مالکی، تسریع در تامین اراضی مورد نیاز با الحاق اراضی به محدوده شهر‌ها جهت احداث مسکن و تامین مالی مورد نیاز از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *