گفت‌وگو|

سلاجقه: راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش برای نجات گونه‌های در معرض خطر ضروری است

7:30 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۴۵۳
سلاجقه: راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش برای نجات گونه‌های در معرض خطر ضروری است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ما در بعد دامپزشکی حیات وحش خلع جدی علمی داریم گفت: برای نجات گونه‌های در خطر انقراض راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش ضروری است.

خبرگزاری میزان - علی سلاجقه در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته ملی محیط زیست در خصوص برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست برای بارداری ایران و پیشگیری از اتفاقاتی که سال گذشته برای توله‌های این یوزپلنگ رخ داد، گفت: ۲ یوز که نمونه ناقص از حیات وحش کشور بودند و از قاچاقچیان گرفته شده بودند را داشتیم که بنیه‌ای ضعیف داشتند و از توان مناسب برخوردار نبودند، این حیوانات در یک فرایند کاملا عالمانه قرار گرفتند و حتی به مرحله بارداری هم رسیدند اما متاسفانه هر سه توله یوزشان تلف شدند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اینکه ما در بعد دامپزشکی حیات وحش خلع جدی علمی داریم، افزود: ما از کارشناسان حیات وحش، مجموعه دامپزشکی کشور و حتی دامپزشکان خارج از کشور استفاده کردیم در حالی که حتی در رابطه با بارداری حیوان اختلاف نظر‌های فراوانی وجود داشت.

وی ادامه داد: به دانشگاه‌ها و وزارت علوم پیشنهاد کردیم که دوره‌های کارشنارسی ارشد و دکتری حیات وحش و حتی دوره بگونه‌های خاص را داشته باشیم چرا‌که می‌طلبد برای نجات گونه‌های در معرض خطر این اتفاق در کشور رخ دهد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *