رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون دادستان یزد: تشکیل تیم‌های پژوهشی می‌تواند ابعاد کامل جرایم و آسیب‌های اجتماعی را روشن کند

15:52 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون دادستان یزد: تشکیل تیم‌های پژوهشی می‌تواند ابعاد کامل جرایم و آسیب‌های اجتماعی را روشن کند
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: تشکیل تیم‌های پژوهشی با ترکیبی از رشته‌های «حقوق، روانشناسی، جامعه‌شناسی و پزشکی» می‌تواند ابعاد کامل جرایم و آسیب‌های اجتماعی را روشن کند.

خبرگزاری میزان - محمد نعیمی نژاد در نشست با مشاور مرکز پژوهش‌های قوه قضاییه و مجری طرح زندان ترمیمی در استان های منتخب کشور، اظهارکرد: ماحصل بسیاری از بزهکاری ها در زندان جمع می شود که می تواند زمینه پژوهش علمی مناسب از عوامل جرم زا و زمینه‌های اصلاحی و ترمیمی جامعه را فراهم آورد.

وی طرح زندان ترمیمی را زمینه ساز توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری و در نهایت صلح و سازش میان محکومان به حبس و بزه دیدگان دانست و گفت: در اجرای این طرح تلاش می‌شود مجرمان با آموزش‌های مهارتی، با متضرران جرم مشابه، ارتباط بگیرند تا علاوه بر اشراف دقیق به تبعات جرم خویش، در تسریع در مسولیت پذیری و در نتیجه مصالحه، نقش آفرین باشند و از حالت انفعالی به فردی فعال تبدیل شوند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد از مرکز حامی یزد به عنوان یک ظرفیت بی بدیل برای انجام پژوهش در زندان یاد کرد و گفت: مدیریت فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان و هدایت این ظرفیت های علمی در مقاطع مختلف دانشگاهی از کارشناسی تا دکتری زمینه های پژوهشی گهرباری را برای دستگاه قضایی فراهم آورده است.

نعیمی نژاد به پدیده های جرم‌زا و زمینه های مهم رشد جرم و بزه در جامعه اشاره و ابراز کرد: تشکیل تیم های پژوهشی با ترکیبی از رشته های حقوق، روانشناسی، جامعه شناسی و پزشکی می تواند ابعاد کامل جرایم و آسیب های اجتماعی را روشن کند.


معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، همچنین گفت: با پیوند و ایجاد زمینه‌های ارتباط زندان با دانشگاه می توان به کار علمی دقیق و پژ‌وهش و تحقیق عمیق پرداخت.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *