گفت‌وگو|

فروش تخم‌مرغ در واحد‌های تولیدی کمتر از نرخ مصوب

14:40 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فروش تخم‌مرغ در واحد‌های تولیدی کمتر از نرخ مصوب
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: نرخ مصوب فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ در واحد‌های تولیدی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است، اما به دلیل کاهش مصرف، این محصول ۲۰ درصد پایین‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.  

حمیدرضا کوچک کاشانی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن، در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه قیمت مصوب فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای واحد‌های تولیدی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است، اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان به دلیل کاهش مصرف در پی کاهش گرمای هوا، هر کیلوگرم تخم‌مرغ را ۳۷ الی ۳۸ هزار تومان به‌فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۵۶ هزار تومان تعیین شده است، گفت: با وجود اینکه تولیدکنندگان محصول خود را ۲۰ درصد پایین‌تر از نرخ مصوب به‌فروش می‌رسانند، اما این کاهش قیمت به دلیل سیستم توزیع غلط سنتی برای مصرف‌کننده قابل مشاهده نیست.  

کاشانی با تاکید بر اینکه قیمت مصوب تخم‌مرغ تولید را با ضرر مواجه خواهد کرد، اعلام کرد: قیمت ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای ابتدای سال و پیش از افزایش ۳۰ درصدی نرخ حمل و نقل و رشد قیمت ریزمغذی‌ها بوده است.  

وی تاکید کرد: برخی از ریزمغذی‌ها مانند مونوفسفات در بازار به دلیل عدم تخصیص ارز نایاب شده و همین یک مورد باعث افزایش ۲ هزار تومانی قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ شده است.

به گفته رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن درصورت عدم توجه به بازار تخم‌مرغ و افزایش هزینه‌ها، این بازار در نیمه دوم سال با مشکل روبه‌رو خواهد شد.  

وی با تاکید بر اینکه تولید روزانه تخم‌مرغ در کشور ۳ هزار و ۷۰۰ تن است، گفت: نیاز روزانه کشور به تخم‌مرغ هم در بخش صنعتی و هم در بخش خانگی ۳ هزار و ۱۰۰ تن است و مازاد این تولید به کشور‌هایی مانند افغانستان، عراق، عمان، بحرین، قطر، امارات و ترکمنستان صادر می‌شود.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *