گفت‌وگو|

افزایش قیمت تخم‌مرغ صحت دارد؟

15:00 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش قیمت تخم‌مرغ صحت دارد؟
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ضمن تکذیب افزایش قیمت تخم‌مرغ در روز‌های گذشته، گفت: قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکننده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.

خبرگزاری میزان _ همزمان با افزایش قیمت مرغ اخباری مبنی بر افزایش قیمت تخم‌مرغ نیز منتشر شد. مشاهدات میدانی از سوپرمارکت‌های سطح شهر تهران نشان می‌دهد قیمت هر بسته تخم‌مرغ ۹ عددی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان، هر بسته تخم‌مرغ ۲۰ عددی ۹۵ هزار تومان و هر بسته تخم‌مرغ ۳۰ عددی با قیمت ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد. 

در همین خصوص حمیدرضا کوچک کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، در رابطه با افزایش قیمت تخم‌مرغ در گفت‌وگو با میزان گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ به هیچ عنوان صحت ندارد. قیمت تخم‌مرغ در سه ماهه اخیر ثابت بوده و حتی در برخی موارد با کاهش قیمت مواجه بوده‌ایم. 

وی همچنین تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان ۴ الی ۵ هزار تومان زیر قیمت مصوب این محصول را به فروش می‌رسانند و این امر موجب ایجاد اختلال در هزینه‌های تولید شده است. 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، همچنین با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکننده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان است، اعلام کرد: این قیمت تا عید فطر بوده و قیمت‌های سال ۱۴۰۲، با تصمیم جدید وزارت جهاد کشاورزی در هفته آینده اعلام خواهد شد. 

به گفته کاشانی قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان برای هرکیلوگرم تخم‌مرغ در درب مرغداری ۵۰ هزار تومان و برای مصرف‌کننده ۶۰ هزار تومان است.

وی همچنین میزان تولید تخم‌مرغ را مطلوب دانست و گفت: در برخی موارد مازاد تولید را صادر می‌کنیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *