واریز پیش‌پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تا پایان خرداد ماه

14:11 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۷۹
واریز پیش‌پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تا پایان خرداد ماه
مدیرعامل شرکت مترو شهر تهران گفت:از محل مبلغ ۷۷ میلیون یورویی وزارت کشور برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن، ۵۸ میلیون یورو تأمین شده و در حساب بانک شهر است و امیدواریم بتوانیم پیش پرداخت را تا پایان این ماه داشته باشیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، محسن هرمزی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در شرکت مترو، در خصوص قرارداد ۶۳۰ واگن با بیان اینکه این قرارداد به ۷۹۰ واگن ارتقاء خواهد یافت، گفت: قرارداد ۶۳۰ واگن یک قرارداد چند وجهی است و ذینفعان مختلفی دارد و همین مسئله سبب بروز چالش‌هایی شده و دقت داشته باشید که این قرارداد ۶۳۰ واگن جزو قرارداد‌های سازمان شهرداری‌ها است و در برخی مواقع حتی اجازه ورود ما را نیز نمی‌دهد. از محل مبلغ ۷۷ میلیون یورویی وزارت کشور برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن، ۵۸ میلیون یورو تأمین شده و در حساب بانک شهر است و امیدواریم بتوانیم پیش پرداخت را تا پایان این ماه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مترو شهر تهران با بیان اینکه حواله نقدی نیز به تاریخ ۲۰ خردادماه داریم و برای تتمه تأمین اعتبار ۱۱۸ میلیون یورو، تسهیلات می‌گیریم، خاطرنشان کرد: این تسهیلات در کمیته اعتبارات مصوب شده و در حال دریافت مجوز بانک مرکزی هستیم؛ چون قول داده بودیم، قریب ۵۰ درصد مسئله حل شده و در تلاش هستیم امور تسریع شود؛ ذی نفعان متعدد باعث شدند که موانعی ایجاد شود.

وی همچنین تصریح کرد: خط ۱۱ مترو در تفاهم نامه با مپنا به صورت مشارکتی اجرا می‌شود و ۵۰ رام قطار هشت واگنه با واگن سازی پارس دنبال خواهیم کرد که گزارش آن به صورت مجزا ارائه خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه هدف گذاری بر اساس بودجه ابلاغی و برنامه‌های پیش فرض است، گفت: تکمیل ۱۳ ایستگاه را به عنوان پیش فرض در نظر گرفتیم که ایستگاه علامه جعفری در همین راستا تحویل داده شد؛ اولویت اول ما تکمیل خطوط هفت گانه بود و سعی کردیم بهره برداری ناقص و گسسته در خط ۶ تکمیل شود که قطعه میانی این خط را تا پایان سال قبل به نتیجه رساندیم. امسال هم تلاش می‌کنیم قطعه شمال غربی شامل حدفاصل ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار را با سه ایستگاه به نتیجه برسانیم.

تکمیل ایستگاه‌های مترو میدان خراسان و نجات اللهی تا پایان سال

وی تأکید کرد: امسال در قسمت میانی خط ۶ ایستگاه میدان خراسان، نجات اللهی، هفدهم شهریور و سرباز را تکمیل خواهیم کرد و در تلاش هستیم قسمت جنوبی را نیز تا شهرری ادامه دهیم بدین منظور، فعالیت دستگاه حفار به صورت سه شیفته انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مترو شهر تهران با بیان اینکه تفاهم نامه خط ۱۰ به قرارداد تبدیل شده و ۴۰۰ میلیون یورو برای تأمین تجهیزات پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان برای اجرای این خط با قرارگاه خاتم الانبیاء در نظر گرفته شده و تیر ماه حفاری خط ۱۰ آغاز خواهد شد که رقم آن از محل تهاتر با سپاه پاسداران انجام خواهد شد که مازاد بودجه است.

وی با بیان اینکه در خط ۹ نیز با مدل جدیدی پیش رفته ایم و تفاهم نامه‌ای با قرارگاه خاتم منعقد کرده ایم، یادآور شد: برای خط ۱۱ نیز درخواست داریم که کمیسیون حمل و نقل شورا وقتی اختصاص دهد تا گزارش کامل را ارائه دهیم.

هرمزی اظهار کرد: دو قرارداد از سوی شرکت بهره برداری و واگن سازی برای تأمین قطعات منعقد و منابع مالی تأمین شده که اولین رام قطار دی سی در راستای اورهال مترو، وارد خط خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو شهر تهران با بیان اینکه مطالعات احداث تراموا در سازمان حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است، گفت: در صورت تأیید این طرح، اجرای آن به صورت مشارکتی خواهد بود.

وی با اشاره به تکمیل پایانه شرق با مشارکت شرکت مترو، یادآور شد: قرار بر این است که تکمیل پایانه توسط پیمانکاران مترو و از محل ظرفیت قرارداد‌های این شرکت تا پایان شهریورماه انجام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *