اعضای یک شبکه هرمی مجازی اخلالگر در نظم اقتصادی با ورود دادستانی قزوین دستگیر شدند

12:54 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
اعضای یک شبکه هرمی مجازی اخلالگر در نظم اقتصادی با ورود دادستانی قزوین دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از دستگیری ۱۳ اخلالگرعمده نظام اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال فعال در یک شرکت هرمی مجازی خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اعلام خبر دستگیری ۱۳ اخلالگر عمده نظام اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال و اقدامات گسترده متهمان اظهارکرد: بر اساس تحقیقات و گزارش ضابطان قضایی یک شرکت هرمی مجازی از طریق عضوگیری اقدام به خروج غیرقانونی ارز از کشور می‌کردند.

وی افزود: در همین خصوص پرونده‌ای تحت عنوان اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و دستورات قضایی برای شناسایی متهمان صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این شرکت به صورت هرمی اقدام به عضوگیری کرده و بر اساس اقرار متهمان این شرکت صرفاً در حوزه‌های واهی از جمله «زمین مجازی» فعالیت داشته است.

رجبی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده در این شرکت ۹۰ سرشبکه اصلی و ۱۶۵ سرشبکه درجه ۲ و ۳ در برخی شهر‌ها از جمله «قزوین، تهران، اصفهان، شیراز و...» فعال بوده و هریک بیش از ۲ هزار عضو و زیرمجموعه را جهت فعالیت در این حوزه جذب کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۳ متهم اصلی این شرکت در استان قزوین و سایر استان‌ها شناسایی، دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند، افزود: از کیف پول الکترونیک یکی از متهمان مبالغ قابل توجهی ارز دیجیتال کشف و تمامی اموال آن‌ها نیز توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکید کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و از آنجایی که متهمان در استان‌های مختلف، ابتدا در استان قزوین تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، این استان صالح به رسیدگی است و تحقیقات در جهت شناسایی ابعاد تخلفات این متهمان و شناسایی سایر متهمان احتمالی ادامه دارد.

انتهای پیام//


برچسب ها: دادستانی اقدامات

F.a
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
0
ب کجا شکایت کنیم از دست این ادم ها
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *