رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه انگلیس برای اسکان هزاران پناهجو در کشتی‌های غیر قابل استفاده

10:51 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۳۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برنامه انگلیس برای اسکان هزاران پناهجو در کشتی‌های غیر قابل استفاده
بررسی‌ها نشان می‌دهند که دولت انگلیس در حال مذاکره برای خرید کشتی‌هایی جهت اسکان پناهجویان است.

خبرگزاری میزان – بررسی‌ها نشان می‌دهند که دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در حال بررسی اسکان پناهجویان در کشتی‌های قابل استفاده در مناطق مختلف است.

به گزارش «گاردین»، «سوناک» اخیرا اعلام کرد که ۲ کشتی جدید برای اسکان حدود هزار پناهجو خریداری شدند.

به گفته وی، یکی از کشتی‌هایی که در ماه مه برای اسکان ۵۰۰ پناهجو خریداری شد، طی ۲ هفته آینده در بندر مورد نظر پهلو می‌گیرد و بررسی برای محل پهلو گرفتن کشتی‌های دیگر در جریان است.

بر اساس بررسی «گاردین»، دولت انگلیس در حال بررسی ۴ مکان جهت قرار گرفتن کشتی‌های محل اسکان پناهجویان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که کشتی‌های پهلو گرفته در «نیوکاسل»، «هارویچ»، «فلیکس استو» و اسکله‌های سلطنتی لندن برای اسکان هزاران پناهجو در نظر گرفته شده‎اند.

همچنین بحث در مورد خرید کشتی‌های مسافربری غیرقابل استفاده دیگر به منظور اسکان پناهجویان در چند بندر و نزدیک یک فرودگاه در حال انجام است.

برخی از سیاستمداران و گروه‌های حقوق بشری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این کشتی‌ها شرایط زندگی انسانی را فراهم می‌کند یا خیر.

آن‌ها تاکید دارند که این کشتی‌ها در نهایت چیزی جز شبه زندان نخواهد بود.

برخی از سیاستمداران انگلیسی از جمله اعضای حزب کارگر طرح‌های دولت برای اسکان پناهجویان در کشتی‌های بلا استفاده را تلاش حساب شده دولت برای پوشاندن شکست خود در رسیدگی به درخواست‌های پناهجویی خواندند.

آن‌ها تاکید کردند که دولت در مورد کاهش شمار افراد در فهرست انتظار رسیدگی به درخواست پناهجویی دروغ گفته است.

حزب کارگر با اشاره به افزایش شمار این افراد از ۱۶۰ هزار نفر در ماه دسامبر به ۱۷۰ هزار نفر در حال حاضر، از «سوئلا براورمن»، از وزیر کشور خواست تا ادعا‌های خود را در این باره پس بگیرد.

تصمیم انگلیس برای اسکان پناهجویان در پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی بلااستفاده با انتقاد شدید گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری مواجه شد.

به گفته شورای پناهندگان، «سوناک» برای عمل کردن به وعده خود مبنی بر رسیدگی به درخواست‌های معوقه باقی مانده از دولت قبل تا پایان سال ۲۰۲۳ باید ماهانه بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ درخواست را پردازش کند.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس، گفت که فشار بر سیستم پناهجویی همچنان رو به افزایش است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *