رونق بازار مسکن با ساخت‌وساز در اراضی و پروژه‌های بلااستفاده شهرداری تهران

8:55 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۸۶
رونق بازار مسکن با ساخت‌وساز در اراضی و پروژه‌های بلااستفاده شهرداری تهران
کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از خانه‌های خالی و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: شهرداری با استفاده از اراضی و پروژه‌های بلااستفاده، می‌تواند به رونق بازار مسکن کمک کند.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، مسعود فراهانی کارشناس گروه اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص تصمیم شهرداری تهران برای کمک به بهبود آشفتگی‌های حوزه مسکن اعلام کرد: قطعا نقش‌آفرینی شهرداری تهران در حوزه مسکن می‌تواند کمک کننده باشد، البته باید برخی شروط رعایت شود.

وی افزود: ابتدا باید از موجودی فعلی مسکن شهر تهران، استفاده بهینه شود. بخش شناخته شده این مسکن‌ها، خانه‌های خالی شناسایی شده در سطح پایتخت هستند. بخش دیگر مربوط به واحد‌های مسکونی هستند که به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده و پایین آمدن کیفیت‌شان ارزان شده و نیازمند بازسازی‌اند.

فراهانی با بیان اینکه صدور پروانه‌های تخریب و نوسازی، واحد‌های قابل استفاده را هدف می‌گیرند، ادامه داد: این موضوع می‌تواند بحران را در کوتاه مدت تشدید کند. ساکنین واحد‌هایی که برای آن‌ها پروانه تخریب و نوسازی صادر می‌شود، به بازار مسکن استیجاری اضافه خواهند شد.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مزایای ساخت‌وساز در پروژه‌های بلااستفاده و راکد شهرداری تهران اظهار داشت: اراضی که مشکلات طرح تفصیلی داشتند یا از پهنه‌بندی‌های مناسب برخوردار نبودند، درحال ریزونینگ برای استفاده هستند. البته تنها بخشی از آن‌ها باید با قیمت بازار عرضه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *