رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد ۱۶۵ درصدی پرواز‌های حج از فرودگاه امام خمینی (ره)

8:39 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۱۶۵ درصدی پرواز‌های حج از فرودگاه امام خمینی (ره)
مدیرکل عملیات فرودگاهی و مسئول عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از رشد ۱۵۵ درصدی حجاج اعزامی و رشد ۱۶۵ درصدی پرواز‌های حج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نسبت به سال قبل خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فاروق علیخانی مدیرکل عملیات فرودگاهی و مسئول عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز عملیات اعزام حجاج به جده از شنبه ۱۳خرداد ۱۴۰۲گفت: از شروع عملیات حج از ترمینال سلام تا ۱۴خرداد ۴۴پرواز به مقصد سرزمین وحی انجام شده که حدود ۱۰۳۰۴ نفر از حجاج را منتقل کرده است.

علیخانی با اعلام افزایش پرواز‌ها به۶پرواز از روز شنبه ۱۳خرداد ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد تعداد پرواز‌های برنامه‌ریزی شده برای عملیات رفت حجاج از تاریخ ۳۱اردیبهشت ماه لغایت ۱تیرماه ۱۴۰۲ جمعا ۱۲۷ پرواز می‌باشد که ۷۵ پرواز به مدینه و ۵۲ پرواز به جده خواهد بود که به نسبت حج سال گذشته در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) رشد ۱۶۵درصدی تعداد پرواز را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد حجاج اعزامی از شهر فرودگاهی ۲۹۲۱۰ نفر می‌باشد و از این تعداد ۱۷۲۵۰ نفر به مدینه و ۱۱۹۶۰ نفر به جده اعزام خواهند شد، گفت امسال شاهد رشد ۱۵۵ درصدی تعداد زائران نسبت به حج تمتع ۱۴۰۱ هستیم.

به گزارش دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل مسئول عملیات حج شهر فرودگاهی بیشترین تعداد پرواز را در روز‌های ۱۴، ۱۶ و ۲۳ خرداد با ۷ پرواز عنوان کرد و گفت: پیش بینی عملیات برگشت پرواز‌ها برای ۱۳ تیر لغایت ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ است که شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این خصوص نیز آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *