رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح: دشمن به هر وسیله و ابزاری برای بی ثباتی کشور استفاده کرد، اما مردم تمام قد از رهبر انقلاب دفاع کردند

18:28 - 15 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۵۳
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح: دشمن به هر وسیله و ابزاری برای بی ثباتی کشور استفاده کرد، اما مردم تمام قد از رهبر انقلاب دفاع کردند
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن به هر وسیله و ابزاری برای بی ثباتی و شروع جنگ‌های داخلی در ایران استفاده کرد، ولی مردم تا امروز پای انقلاب خود ماندند و از رهبر انقلاب عزیز تمام قد دفاع کنند. 

خبرگزاری میزان _ مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در مسجد موسی ابن جعفر (ع) کوی فلسطین شهرستان ساری، با سخنرانی حجت الاسلام احمد رضا پور خاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل و همچنین عضو شورای عالی قضایی کشور برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این مراسم به بررسی عوامل موفقیت امام و انقلاب از نگاه شهید مطهری اشاره کرد و گفت: اولین عامل، ایمان به خدا‌ی مثال زدنی امام (ره) بود که بدون توجه به حرف دیگران تمام کار و اقداماتش فقط برای رضای خدا بود 


وی افزود: امام خمینی (ره) به لحاظ اخلاص عملش و گره زدن خود به خداوند تاریخ ساز شد و به همین منظور امام (ره) متعلق به زمان و مکان و طیف خاصی نبوده و نیست بلکه ابعاد مختلف زندگی امام خمینی را باید در تاریخ جستجو کرد. 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: دومین عامل ماندگاری امام خمینی (ره) ایمان به هدف خود بود و امام به دنبال حفظ اسلام بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان ادامه داد: امام خمینی (ره)، خود به تمام دستورات اسلام عمل می‌کرد و به عبارتی امام تندیس تقوای الهی بود و به همین دلیل از دیگران هم انتظار چنین خصیصه‌ای را داشت. 

وی ادامه داد: تمام وجود امام روح الله انجام فرائض اسلامی بود و بر هوای نفس خود مسلط و در مصرف بیت المال حساس و دقیق بود. 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود سومین عامل ماندگاری انقلاب اعتقاد امام خمینی (ره) به مردم بود و می‌فرمود مردم ما از مردم دوران نبی اکرم (سلام الله علیه) با بصیرت‌تر و وفادار‌تر هستند و امام (ره) با اشارت خود مبنی بر صلاحیت امام خامنه‌ای عزیز برای رهبری این واقعیت را در ملت ایران به منصه ظهور رساندند، چون مردم با تمام وجود از جانشین بر حق امام تبعیت کردند و حال آنکه در صدر اسلام پشت امیر مؤمنان را خالی کردند وبه وصیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم عمل نکردند. امام به لطف خداوند نگذاشت، در بین مردم دو دستگی و دوقطبی ایجاد شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: نبی مکرم اسلام (س) با آنکه در حدود ۲۳ سال در هر محفلی که حضور می‌یافتند، از ولایت مولی متقیان، علی علیه السلام حکایتی داشتند، و در واقعه‌ی غدیر رسماٌ امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند، ولی بعد از وفات پیامبر (ص)، سنگ اندازی‌ها و بهانه جویی‌ها برای عدم پذیرفتن ولایت وی شروع وبدلیل همین عدم بصیرت مردمان آن زمان، متاسفانه به فرمایش پیامبر اکرم عمل نشد. 

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن به هر وسیله و ابزاری برای بی ثباتی و شروع جنگ‌های داخلی در ایران، استفاده کرد، ولی پیش بینی نمی‌کرد که مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی اینگونه بعد از امام خمینی (ره) از رهبری عزیز استقبال و تبعیت کنند و تا امروز پای انقلاب خود بماندند و از رهبر انقلاب عزیز تمام قد دفاع کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: چهارمین عامل ماندگاری انقلاب امام روح الله ایمان به راهی بود که انتخاب کرد و در راه انقلاب تا پیروزی کامل، ذره‌ای کوتاه نیامد و هرچقدر دشمن برای شکاف بین مردم و انقلاب کارشکنی کرد، مردم مصمم‌تر به انقلاب خود شدند و گواه این مطلب را می‌توان حضور پر شور مردم در راهپیمایی کم نظیر ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن نام برد.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: مسئولین و دولتمردان باید تمام تلاش خود را برای این مردم بکار ببندند تا به لطف خداوند متعال از این وضعیت اقتصادی نیز خارج شویم هرچند بسیاری از مشکلات معلول تحریم‌های ظالمانه است.

وی گفت: امام خمینی (ره) نسبت به احکام الهی به خصوص حجاب حساس بود تا جاییکه می‌فرمود رسیدن به کمالات نفسانی، داشتن تحصیلات و حضور مسئولانه وتوام با عفت زنان در جامعه، از نشانه‌های پیشرفت است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: مردم عزیز به هوش باشید، متاسفانه دشمن به دنبال لگد زدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و به خصوص حجاب است که باید شش دانگ حواسمان را جمع کنیم و شرمنده‌ی خون شهدایی که پای این انقلاب و آرمان‌های آن اهدا کردند، نگردیم.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *