بهره‌برداری از معادن جزو مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی است/ هفت درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران وجود دارد

11:33 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بهره‌برداری از معادن جزو مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی است/ هفت درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران وجود دارد
مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت اعلام کرد که یکی از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استان، بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است.

خبرگزاری میزان - به گزارش شاتا، «ابراهیم علی مولابیگی» مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت در کارگروه تعامل ستادی کاهش مشکلات اکتشافی و معدنی صمت و محیط زیست کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مدیریت فعالیت‌های اقتصادی، بخشی‌نگری و صنفی‌نگری است که این روز‌ها به یک آفت در بخش مدیریت تبدیل شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با تفاهم و مشارکت همدیگر مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان را برداشته، از ظرفیت‌ها استفاده کرده و در کنار آن نیز بخش‌های احیا و مراقبتی را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است، افزود: برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی باید راهکار خوبی ارئه شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب هم پتانسیل معدن احیا شده و هم محیط زیست حفظ شود، ادامه داد: تعامل دستگاه‌های اجرایی یکی از مسائل مهم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

مولابیگی در ادامه یادآور شد: رسیدن به تفاهم در ایجاد رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های این جلسه است و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از این با هم تعامل داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفت درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به وجود این پتانسیل عظیم در کشور، زیر یک درصد از تولید ناخالص داخلی کشور، به حوزه معدن اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تعارض منافع و نبود زیرساخت‌ها موجب شده تا نتوانیم از ظرفیت منابع معدنی کشور بهره کافی ببریم، خاطرنشان کرد: روش مدیریتی غلط در بخش معدن از دیگر موانع موجود برای بهره گیری از این منابع است.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت، همچنین گفت: تولیدات معدنی کشور در سال ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تن است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *