رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد

11:42 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه از مراجع قضایی، انتظامی، گمرک و انبار‌های اموال تملیکی شهرستان عسلویه و... بازدید کردند

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در بازدید از دادگستری شهرستان عسلویه با حضور در تمایم شعب دادگاه و دادسرای حوزه قضایی شهرستان عسلویه، با همکاران اداری و قضایی از نزدیک دیدار و با شنیدن مسائل و مشکلات آن‌ها وبررسی عملکرد هریک از شعب، توصیه‌های لازم در خصوص رفع ایرادات و جهت ارتقای سطح عملکرد را ارائه داد.

وی در این بازدید با تاکید بر تسریع در رسیدگی‌ها گفت: تمامی پرونده‌های ورودی و حتی معوقه باید در زمان مناسب، با سرعت، دقت و کیفیت تعیین تکلیف شوند تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به سلامت و نظارت در مجموعه تاکید کرد و افزود: نظارت در تمام سطوح نقش موثری در حفظ منزلت و ارتقای دادگستری استان دارد که این امر باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از حقوق بیت المال، گفت: حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، حریم دریا و رودخانه‌ها در دستور کار دستگاه قضایی است و تمامی دستگاه‌های متولی نیز علاوه بر همراهی در این امر باید عزم جدی در انجام تکالیف قانونی خود داشته باشند.

مهر انگیز بر رعایت و حفظ حقوق شهروندی در دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: مسئولان قضایی شهرستان عسلویه باید به طور مستمر از «مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، شورای حل اختلاف شهرستان و ...» بازدید و بررسی‌های ویژه داشته باشند و به صورت دقیق به هیئت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی گزارش داده و تا حصول نتیجه اقدامات خود را دنبال کنند.


رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد

بازدید از گمرک شهر نخل تقی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دادستان مرکز استان بوشهر و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر از گمرک نخل تقی و انبار‌های اموال تملیکی منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.

مهر انگیر در این بازدید به تعیین تکلیف تمامی کالا‌های در این انبار‌ها تاکید داشت و گفت: باید تمامی پرونده‌های این کالا‌ها مورد بررسی قرار گیرد و آن‌هایی که رای دارد بخصوص کالا‌های فاسد شدنی سریعا از طریق فروش یا امحا تعیین تکلیف و از فساد آن‌ها جلوگیری شود.

وی با بررسی موضوع قاچاق کالا به برخورد‌های قاطع و قانونی دستگاه قضایی با افراد سودجو اشاره کرد و افزود: با توجه با تاثیر مخرب قاچاق بر اقتصاد باید دستگاه‌های متولی در راستای پیشگیری و جلوگیری از این اتفاقات و برخورد با این پدیده شوم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد

بازید از گمرک و انبار‌های اموال تملیکی شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دادستان مرکز استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر و مسئولان قضایی و برخی از مسئولان شهرستان عسلویه از گمرک عسلویه و انبار‌های اموال تملیکی بازدید کردند.

مهر انگیز در حاشیه این بازدید درخصوص تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها از جمله کالا‌های سریع الفساد تاکید کرد و گفت: در خصوص امحا، فروش و یا مزایده کالا‌هایی که تعیین تکلیف شده اند و اجرای رای صادره آن‌ها باید تلاش شود و کالا‌ها هایی که هنوز تعیین تکلیف نشده اند فورا مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به معضل رسوبی نشدن این قبیل کالا‌ها در انبار‌ها و جلوگیری از بی ارزش شدن کالاها، اضافه کرد: تمامی مسئولان متولی باید در راستای تعیین تکلیف و تسهیل فرآیند ترخیص و خروج کالا‌های رسوبی موجود در این انبار‌ها سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با حضور در محل نگهداری ماشین آلات سنگین از نزدیک در جریان پرونده‌های این نوع ماشین آلات قرار گرفت و دستورات لازم صادر کرد.

مهرانگیز گفت: باید جهت تعیین تکلیف سریع این ماشین آلات که مدت‌های زیادی در محوطه گمرک منطقه ویژه اقتصادی عسلویه باقی مانده‌اند اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد
بازدید از کلانتری شهر بیدخون

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین با حضور در کلانتری شهر بیدخون از نزدیک به بررسی وضیعت رسیدگی به درخواست‌های مراجعان، تشکیل پرونده‌ها و اجرای دستورات قضایی پرداخت و از بازداشتگاه موقت این شهر نیز بازدید کرد و از نحوه نگهداری و رفتار با متهمان مطلع شد و به رعایت حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد.

وی در این بازدید با بررسی پرونده‌های قضایی موجود در این کلانتری به دقت در اجرای دستورات قضات اشاره کرد و گفت: تمامی پرونده‌ها باید پس از اجرای کامل دستورات قضات به شعب مربوطه اعاده و از ارسال پرونده‌های ناقص به شعب جلوگیری شود و از رسوب پرونده‌ها در محل نیزخودداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد

نشست با تعدادی از اعضای شورا‌ها و روستای شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهردر نشست با تعدادی از اعضای شورا‌ها و روستا‌های شهرستان عسلویه از نزدیک درجریان مشکلات مربوط به شهرستان عسلویه قرار گرفت.

وی در این نشست اظهارکرد: دستگاه قضایی استان بوشهر به تمامی موضوعاتی که در راستای حفظ حقوق عامه باشد ورود می‌کند، زیرا از خواسته‌های به حق مردم استان است.

مهر انگیز همچنین به مواردی مطروحه از جمله «عدم پرداخت عوارض آلایندگی بیش از یکسال، مشکلات مربوط به تامین آب و اشتغال، مشکلات زیست محیطی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی پیرامونی حوزه صنعت گاز و پتروشیمی» در این منطقه پرداخت و توصیه‌های لازم را ارائه کرد و مقرر شد با پیگیری موضوعات مطرح شده تلاش‌های لازم جهت بر طرف شدن این دغدغه‌ها انجام گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مراجع قضایی، انتظامی و گمرک شهرستان عسلویه بازدید کرد

بازدید از اراضی موات مورد مطالبات مردم شهرستان عسلویه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین همراه با هیئت اعزامی از دادستانی کل کشور و سایر مسئولان مرتبط از اراضی موات مورد مطالبات مردم شهرستان عسلویه از شهر بیدخون تا روستای سواحل بازدید کرد.

مهر انگیز در حاشیه این بازدید‌ها در رابطه با تعیین تکلیف این اراضی به تشکیل کارگروه‌های مختلف در استان بوشهر در جهت بررسی و رفع مشکلات مردم در خصوص مالکیت آن‌ها اشاره کرد و گفت: این مهم در دستگاه قضایی استان در دستور کار قرار گرفت و با حمایت‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و دادستانی کل کشور این روند تسریع شد وتصمیمات خوبی به نفع مردم عسلویه گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *