رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصالحه پرونده‌های طلاق در استان قزوین ۱۹ درصد افزایش یافت

15:30 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مصالحه پرونده‌های طلاق در استان قزوین ۱۹ درصد افزایش یافت
رییس کل دادگستری استان قزوین از افزایش ۱۹ درصدی مصالحه پرونده‌های طلاق به موجب تلاش مرکز مشاوران خانواده در استان قزوین خبر داد.

خبرگزاری میزان- علی شعبانی در دومین مراسم تحلیف مشاوران خانواده که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: نهاد خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و به همین خاطر در دستگاه قضایی نیز پرونده‌های مربوط به خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و با حساست مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده در قوه قضاییه؛ پرونده‌های طلاق پس از تشکیل به دلیل امکان سازش به مراکز مشاوران خانواده ارجاع می‌شود و به همین خاطر نقش این مراکز در ایجاد صلح و سازش میان زوجین بسیار حائز اهمیت است.

شعبانی در ادامه بیان کرد: وقوع طلاق برای زوجین و فرزندان آسیب‌های متعددی را در پی دارد و به همین خاطر ارجاع پرونده به مراکز مشاوره نباید یک امر تشریفاتی تلقی شود و مشاوران این مراکز باید همه تلاش خود را درجهت ایجاد سازش در پرونده‌های طلاق بکار گیرند.

 رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تلاش مراکز مشاوره خانواده میزان مصالحه در پرونده‌های طلاق در سال ۱۴۰۱ به ۱۹ درصد افزایش یافت و قطعاً این موضوع می‌بایست با جدیت و اهتمام بیشتری پیگیری شود، تا در پایان سال جاری شاهد افزایش بیشتر باشیم.

گفتنی است در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، معاون مرکز امور مشاوران خانواده قوه قضاییه و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین برگزار شد؛ مراسم تحلیف ۲۶ نفر از متقاضیان مشاوره خانواده برگزار شد و شایان ذکر است هم اکنون در استان قزوین ۴۶ مرکز مشاوره خانواده تحت نظارت سازمان بهزسیتی و مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فعالیت دارند.

گفتنی است در پایان این مراسم سامانه مسیر (سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده) راه اندازی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *