رییس کل دادگستری اصفهان: مهردشت حوزه قضایی برتر استان با آمار ۶۴ درصدی صلح و سازش است

9:49 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۷۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رییس کل دادگستری اصفهان: مهردشت حوزه قضایی برتر استان با آمار ۶۴ درصدی صلح و سازش است
رئیس کل دادگستری اصفهان میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف مهردشت را ۶۴ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در حوزه قضایی مهردشت ۶۴ درصد بوده که از نظر آمار صلح و سازش، عنوان حوزه قضایی برتر استان را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تنی چند از معاونان رییس کل از دو حوزه قضایی مهردشت و میمه بازدید کردند. 

در ادامه دور دوم بازدید‌های سرزده رییس کل دادگستری استان اصفهان از حوزه‌های قضایی، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری  به همراه تنی چند از معاونان به مهردشت و میمه سفر کردند و از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

رییس کل دادگستری اصفهان در حاشیه این بازدید‌ها از شروع به کار بخشی از نیرو‌های اداری جدید در دادگستری استان خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری تعدادی از افرادی که در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه موفق به قبولی شدند و مراحل مصاحبه، گزینش و کارآموزی ایشان به پایان رسیده در حوزه‌های قضایی سراسر استان مشغول به کار شدند که تعدادی از این نیرو‌ها نیز به دادگستری‌های مهردشت و میمه اختصاص داده شد. همچنین پس از پایان دوره جاری کارآموزی قضات، تعدادی از نیرو‌های قضایی نیز به این دادگستری‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: با شروع به کار نیرو‌های قضایی و اداری جدید در دادگستری‌های سراسر استان و با ادامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در سال جاری، مشکل اطاله دادرسی در سطح استان تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری اصفهان میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف مهردشت را ۶۴ درصد اعلام و اظهار کرد: میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در حوزه قضایی مهردشت ۶۴ درصد بوده که از نظر آمار صلح و سازش، عنوان حوزه قضایی برتر استان را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام و جعفری ادامه داد: این آمار در شورای حل اختلاف حوزه قضایی میمه پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و لازم است با توجه به بافت فرهنگی این منطقه با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این حوزه‌ها آمار صلح و سازش در این مناطق را افزایش دهیم.

 در این بازدیدها، رییس دستگاه قضایی استان ضمن ملاقات چهره‌به‌چهره با ارباب رجوع و قضات و کارمندان این حوزه ها، دستوراتی در جهت رفع برخی مشکلات صادر نمود.

جایگاه اتاق بازرگانی در اعتلای سطح اقتصاد کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
نشست هیأت مدیره جدید اتاق بازرگانی با رییس دستگاه قضایی استان برگزار شد. در این نشست، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری با اشاره به اهمیت نقش اتاق بازرگانی در شکوفایی اقتصاد، بیان کرد: اتاق بازرگانی به واسطه جایگاهی که در اختیار دارد نقش بسیار اثرگذاری در شکوفایی اقتصاد، اشتغال، تولید و تجارت ایفا می‌کند و تا کنون نیز خدمات و برکات خوبی داشته است.

وی افزود: شرط اثرگذاری مثبت اتاق بازرگانی بر اقتصاد را می‌توان در سه مقوله خلاصه کرد: اول این‌که با مهم شمردن این نقش، ارتقاء سطح کشور در مسائل اقتصادی تبدیل به دغدغه‌های اعضای هیأت‌مدیره بشود؛ دوم این‌که با تحقیق و بررسی نقاط ضعف و قوت، استعداد‌ها، ظرفیت‌ها، موانع، چالش‌ها و نقاط آسیب‌پذیر، به درستی شناسایی گردد و سوم اینکه با تقویت همت و تلاش مضاعف، با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در اجرای برنامه‌ها تلاش شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان در ادامه از «اقتصاد مقاومتی» به عنوان نسخه‌ای شفابخش برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا‌بخشی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) با در نظر گرفتن تمام چالش‌ها، موانع و ظرفیت‌ها برای بهبود اقتصاد کشور ارایه نموده‌اند و به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی جهان که برخی از آن‌ها در جبهه مخالفان انقلاب حضور دارند این نظریه را فنی، جامع و موثر برای حل مشکلات اقتصادی کشور می‌دانند.

وی در ادامه بر نقش تعیین کننده و جایگاه اتاق بازرگانی تاکید و تصریح کرد: اگر اتاق بازرگانی با بانک مرکزی جایگاه تعریف شده و تثبیت شده‌ای داشته باشد می‌تواند با بررسی مشکلات بازرگانی در حوزه مسائل ارزی، به صورت تخصصی و کارشناسی شده ورود و در مسیر رفع این مشکلات، و تسهیل صادرات و واردات گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان ضمن تبریک انتخاب رییس و اعضای هیأت مدیره جدید، بر تعامل هرچه بیشتر دادگستری کل استان با اتاق بازرگانی استان در حل مشکلات به ویژه مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد.

انتهای پیام/ 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *